• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3925 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

ويژه

براي توسعه كشور به حمايت بنگاه‌ها نيازمنديم

كارخانجات و بنگاه‌هاي اقتصادي نظير فولاد مباركه از سرمايه‌هاي ملي ايران اسلامي هستند.حيدرعلي عابدي، نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با بيان مطلب فوق و با تاكيد بر اينكه كشور ما بيش از هر زمان ديگر به توسعه صنايع و بنگاه‌هاي اقتصادي مولد و اشتغالزا نيازمند است درباره اهميت و لزوم حمايت از اين صنايع و مشخصا در خصوص فولاد مباركه گفت: در پاسخ به شبهه مصرف آب بيش از تصور، توسط شركت فولاد و سرزنش اصفهاني‌ها بايد در نظر داشته باشيم.
فولاد مباركه مربوط به استان اصفهان نيست و يكي از مهم‌ترين «طرح‌هاي ملي» پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي است. عابدي با اشاره به اينكه در زنجيره توليد فولاد مباركه بيش از 3 هزار مشتري و 3 هزار تامين‌كننده حضور دارند، خاطرنشان كرد: اين شركت امروز نه تنها در كشور بلكه در خاورميانه بزرگ‌ترين توليد‌كننده ورق‌هاي فولادي است و توليداتش بي‌نظير و مورد مصرف صنايعي نظير خودرو‌سازي، لوازم خانگي، خطوط انتقال آب و نفت و گاز، سازه‌هاي فلزي و بسياري از صنايع ديگر است و اگر لطمه ببيند اثر منفي آن در كل كشور خسارتبار خواهد بود، لذا كاركرد آن امروزه باعث افتخار هر ايراني است و منافع آن مربوط به كل كشور است.

 

عملكرد شش ماهه  گروه سايپا و افق پيش رو

آخرين آمار و اطلاعات منتشره گروه خودروسازي سايپا نشان مي‌دهد كه اين گروه خودروسازي كشور شش ماهه نخست سال ۹۶ را با شتابي ستودني آغاز كرده است.  شش ماه از سال ۹۶ گذشته است؛ شش ماه براي بررسي عملكرد سازمان‌ها بسيار مهم و معتبر است، چرا كه اغلب سازمان‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي ايران عملكرد خود را در بازده زماني شش ماهه اندازه‌گيري مي‌كنند و اين اندازه‌گيري‌ها عمدتا مي‌تواند ملاك مقايسه قرار گيرد. در همين ارتباط، خسرو دلشاد، كارشناس خودرو طي يادداشتي به عملكرد شش ماه گذشته گروه خودروسازي سايپا پرداخته است كه متن آن از نظرتان مي‌گذرد: بر اساس آخرين آمار و اطلاعات منتشره گروه خودروسازي سايپا؛ اين گروه خودروسازي كشور شش ماهه نخست سال ۹۶ را با شتابي ستودني آغاز كرده است. كافي است تنها به دو عدد توليد و فروش توجه كنيم، متوجه خواهيم شد كه شركت‌هاي اين مجموعه عظيم صنعتي توانسته‌اند با توليد ۲۸۵ هزار و ۷۹ دستگاه انواع خودرو، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 8/19 درصدي را تجربه نمايند. از سوي ديگر همين آمار منتشره شده از عملكرد گروه خودروسازي سايپا، نشان مي‌دهد كه در بخش فروش اين گروه صنعتي اتفاقات بسيار مهم و مثبتي رخ داده است. به عنوان مثال: تجربه رشد 4/42 درصدي فروش در ارزش فاكتورهاي صادره بخش فروش گروه خودروسازي سايپا ، تجربه رشد 3/22 درصدي فروش در تعداد فاكتورهاي صادره بخش فروش گروه خودروسازي سايپا، تعداد فروش تجمعي محصولات گروه خودرو‌سازي سايپا در شش ماه نخست سال جاري ۲۷۳ هزار و ۷۷۶ دستگاه خودرو اعلام شده كه نسبت به تعداد فروش ۲۲۳ هزار۶۷۷ دستگاه خودرو توليد شده در مدت مشابه سال قبل، بيانگر رشد مناسب فروش محصولات گروه سايپا است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون