• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3925 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

كانديداي وزارت «نيرو» مشخص شد

بعد از آنكه حبيب‌الله بي‌طرف گزينه پيشنهادي وزارت نيرو از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد نگرفت، اين‌بار خبرها از معرفي «رضا اردكانيان» به عنوان وزير پيشنهادي نيرو به مجلس خبر مي‌دهد. اردكانيان كه تاكنون در يكي از دانشگاه‌هاي آلمان تدريس مي‌كرد، به تازگي به ايران بازگشته؛ او با تاييد اين خبر كه قرار است به عنوان وزير نيرو به مجلس معرفي شود، گفته كه برنامه‌هاي خود را براي وزارت نيرو به رييس‌جمهور ارايه كرده است. او همچنين اولويت‌هاي خود را حل مشكلات آب و برق ذكر كرده و گفته است: چون وضعيت بخش آب در كشور نسبت به ساير بخش‌ها مثل برق و انرژي‌هاي تجديدپذير بغرنج‌تر است، به احتمال زياد نسبت به اين بخش‌ اولويت بيشتري خواهد داشت. ازطرفي براي كاهش بدهي‌هاي وزارت نيرو هم برنامه‌اي دارم كه بعد از معرفي شدن به مجلس آنها را ارايه خواهم كرد. رضااردكانيان متولد يزد بوده و داراي منش سياسي اصلاح‌طلبي است. وي مدير برنامه دهه بين‌المللي آب سازمان ملل متحد است. او پيش از اين عهده‌دار سمت‌هاي معاونت وزير نيرو و وزير كشور، نايب‌رييس انجمن آب‌شناسي ايران و مدرس در دانشگاه شريف بوده و طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلفي را به انجام رسانده است.
اردكانيان در سال‌هاي ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ معاون امور آب وزارت نيرو بوده و همچنين در گذشته به عنوان رييس شوراي حكام مركز بين‌المللي قنات و سازه‌هاي تاريخي آبي يزد فعاليت مي‌كرده است. وي عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي شريف و داراي دكتراي منابع آب از دانشگاه mcmacter كانادا است. در كارنامه مديريتي اردكانيان در دهه ۶۰ سابقه معاونت عمراني وزارت كشور و در دهه ۷۰ سابقه معاونت برنامه‌ريزي وزارت نيرو ديده مي‌شود. در دولت اصلاحات نيز چهار سال قائم مقام وزير نيرو و چهار سال معاون امور آب بوده و قبل از اتمام دولت اصلاحات مركز منطقه‌اي مديريت آب شهري را تاسيس كرد.
از ديگر فعاليت‌هاي وي تاسيس و اداره مركز منطقه‌اي مديريت آب شهري تحت پوشش يونسكو در تهران (۱۳۸6-۱۳۸1) است. در سال‌هاي ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ اردكانيان به عنوان مدير موسس برنامه دهه بين‌المللي آب سازمان ملل به ميزباني دانشگاه سازمان ملل، در شهر بن آلمان مشغول به كار بود؛ وي همچنين در فاصله سال‌هاي ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ به عنوان سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل در اروپا فعاليت كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون