• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

آلبومي با آهنگ‌هاي نوستالژيك

سامان احتشامي

اثر «شادي تو» به آهنگسازي دكتر
محمد سرير آلبومي است كه آن را پيشنهاد مي‌كنم؛ آلبومي با آهنگ‌هاي نوستالژيك كه شادي را به جمع ما مي‌آورد.
محمد سرير انساني با شخصيت و با معلومات و سواد بالاست و معمولا آثارش هم مثل خودش با شخصيت و با صلابت است كه اين آلبوم هم مثل آثار قبلي‌اش اين ويژگي را دارد. تمامي قطعات موجود در اين آلبوم از ساخته‌هاي قديمي دكتر سرير است كه من آنها را بازسازي، بازتنظيم و بازاجرا كرده‌ام. اين آلبوم شامل هشت قطعه است كه همگي با پيانو و سازهاي كوبه‌اي تجديد اجرا شده‌اند. اين ساخته‌ها قطعاتي ماندگارند كه براي مردم نوستالژي دارند و بسياري از آنها را زمزمه مي‌كنند. چهار قطعه از ميان قطعات قديمي و چهار قطعه ديگر، قطعاتي جديد هستند دكتر سرير قبل از آلبوم آنها را ساخته‌ بود. اين آثار با كنسرت بزرگ و خوانندگان خوب ضبط شده است.
 روزي محمد سرير به من به عنوان شاگردش گفت: آثارم همگي اتو كشيده و كلاسيك بوده و آهنگ‌هايي است كه هر كسي نمي‌پسندد، به نظرم اين آهنگ‌ها مردمي نيستند. شايد به همين خاطر بود كه سه سال پيش تصميم گرفت كه ملودي‌هايي كه در خلوتش ساخته بود و بسيار شاد بودند را در يك آلبوم جمع كند. او فكر مي‌كرد كه خوب است مردم جور ديگري او ببينند، همه هميشه او را با كت و شلوار ديده‌اند بد نيست كه يك بارهم با شلوار لي ببينند. به هر حال هر محيط، لباس خاص خود را دارد. اين آلبوم هم دقيقا
به خاطر توجه به ذايقه مردم كه موسيقي را براي شادي دوست دارند، ضبط شده است.
آلبوم شادي تو از سوي آواي باغ مهر و آواي باربد ضبط شده و شامل قطعات «بنفشه»، «شكوفه»، «ياس سفيد» (از موسيقي متن فيلم ازدواج به سبك ايراني)، «شقايق»، «گل سرخ»، «نرگس» و «عروس» است.
 در اين اثر از سازهاي پيانو، دف، دايره، تنبك، دهل، تمبورين و ادوات الكترونيك استفاده شده و صدابرداري و مسترينگ توسط بهنام شهركي انجام شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون