• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5472 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

وزير و مدافعانش

خط قرمز ما در دولت فساد و رانت است
 ابراهيم رييسي، رييس‌جمهوري: برخورد با مافيا در حوزه خودرو بر كسي پوشيده نيست و اين موضوع هم مورد اتفاق بين مجلس و دولت است. دست‌هاي پنهان و عوامل فساد بايد شناسايي شوند و پرونده مواردي كه تاكنون در دولت شناسايي شدند در مراجع رسمي مطرح است و گذشت از هيچ موردي نشده است. يعني اگر گفته شده شركت خودروساز يا جريان فاسدي وجود دارد قبل از هر اقدام و گزارشي، دولت به عنوان اولين مدعي برخورد كرده است. شما بايد در كنار هم براي رفع مشكلات همكاري كنيد و خط قرمز ما در دولت فساد و رانت است و ما يك ساعت نيز در دولت اين موضوع را تحمل نمي‌كنيم.

ما هم مي‌گوييم خودرو مافيا دارد
 رضا فاطمي‌امين، وزير پيشين صنعت: دولت مردمي و مجلس انقلابي با يكديگر بايد مسائل را حل كنند. اين روزها برخي رسانه‌ها تيترهايي درباره «لابي‌هاي امريكايي فاطمي‌امين» مي‌زنند، اما آيا تيپ فاطمي‌امين به چنين چيزهايي مي‌خورد؟ چه كساني اين تيترها را مي‌زنند و چنين پول‌هايي را هزينه مي‌كنند؟ چرا در بيرون مجلس عده‌اي خوشحال هستند؟ چه كساني خوشحال هستند و چه مي‌كنند؟ چه منافعي به خطر افتاده است؟ ما هم مي‌گوييم خودرو مافيا دارد و مافياي آن قوي است، مافيايي كه تهديد مي‌كند و با مديركل من تماس گرفته و از افزايش توليد ناراحت است و مسببان وضع موجود افراد پنهاني هستند.


مگر خودمان رييسي  را براي انتخابات دعوت نكرديم؟
 محمدرضا ميرتاج‌الديني، نماينده تبريز: ما را چه شده است كه با دولت انقلابي اين‌گونه برخورد مي‌كنيم مگر ما نمايندگان آقاي رييسي را براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري دعوت نكرديم؟ ما در يك كشتي هستيم، با همه پيش مي‌رويم، موفقيت مجلس، موفقيت دولت است و موفقيت دولت، موفقيت مجلس. اين‌گونه تعارض و قطبي‌سازي ايجاد نكنيم. استيضاح بايد براي حل مشكل و مساله باشد. وقتي وزيري استيضاح مي‌شود، يا وزير بايد پاكدست نباشد و خطايي از وي سرزده باشد يا وزير كم كار باشد يا در ارزيابي شاخص‌هاي عملكرد موفق نبوده باشد. همه و حتي استيضاح‌كنندگان نيز باور داريم كه در پاكدستي وزير ترديدي نيست. 

با فاطمي‌امين مشكل داريد با نظام كه مشكل نداريد
 جليل ميرمحمدي‌ميبدي، نماينده ميبد:  كدام شرع مقدس به ما اجازه داده است اين‌گونه دستاوردهاي نظام را بدون استناد علامت سوال بگذاريم، درحالي كه وزير دولت مردمي با آمار و نمودار و مستند به گزارش مركز پژوهش‌ها و مركز آمار، اين مطالب را ارايه داده است. اگر با فاطمي‌امين مشكل داريد، با نظام كه مشكل نداريد. اين همه هجمه ناجوانمردانه عليه مجلس در مصاحبه‌هاي چند روز گذشته و تهديد نمايندگان و طرح ادعاهاي كذب كه همه اذعان به آن دارند عليه شخص وزير عادي است؟ آيا نبايد در اين مورد تامل كنيم بنابراين اگر قرار است از وزير دفاع كنيد مساله فسادستيزي آقاي فاطمي‌امين را پررنگ كنيد كه همه به آن اذعان دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون