• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5472 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

اجازه تعرض به منابع ارزشمند خليج‌‌فارس را نمي‌دهيم

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران گفت: با بررسي منابع و ظرفيت‌هاي خدادادي مي‌توان گفت خليج‌فارس گنج بوده و اجازه تعرض به منابع ارزشمند آن را نمي‌دهيم.
 سردار عليرضا تنگسيري به مناسبت روز ملي خليج‌فارس گفت: با منابع و ظرفيت‌‌هاي عظيمي كه خداوند متعال در خليج‌فارس به ما عنايت فرموده، اين منطقه به عنوان يكي از مهم‌ترين و با ارزش‌ترين مناطق جهان تبديل شده است، وجود معادن سرشار نفت و گاز در بستر و سواحل خليج‌فارس به‌طوري است كه اين منطقه را «مخزن نفت و گاز جهان» نام نهاده‌اند. از طرف ديگر خليج‌فارس به عنوان يك منطقه بسيار مهم واقع در يكي از مهم‌ترين مسير‌هاي دريايي نه تنها در آسيا بلكه در سراسر دنيا مورد توجه دولت‌هاي سلطه‌گر قرار گرفته و در سال‌هاي گذشته به دليل اهميت زياد منابع انرژي حاصل از توليد نفت، قدرت‌هاي صنعتي بيش از پيش متوجه آن شده‌اند. او گفت: بنابراين ضرورت اين موضوع سبب شد تا شوراي عالي انقلاب فرهنگي با توجه به هدف قرار دادن هويت فرهنگي و تاريخي ملت بزرگ ايران، روز تاريخي ۱۰ ارديبهشت سالروز اخراج پرتغالي‌ها از تنگه هرمز را در سال ۱۰۰۱ هجري شمسي (۱۶۲۲ ميلادي) به عنوان «روز ملي خليج‌فارس» نام‌گذاري كند.
سردار تنگسيري با اشاره به ماموريت ذاتي نيروي دريايي سپاه در حفاظت و صيانت از خليج‌فارس گفت: جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي اخير با متحمل شدن هزينه‌هاي بسيار زياد، امنيت پايداري را در اين منطقه برقرار كرده كه اگر اين اقدامات صورت نمي‌گرفت الان معلوم نبود استكبار و استعمار جهاني منابع غني انرژي اين منطقه را مثل برخي جا‌هاي ديگر، تاراج و غارت مي‌كردند، بنابراين امروز دنيا بايد مديون جمهوري اسلامي باشد كه اجازه نداده منابع و منافع با ارزش در خليج‌فارس دستخوش غارت استعمارگران شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون