• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5472 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

گراني زيرپوستي برخي كالاهاي اساسي

رصد بازار كالا‌هاي اساسي نشان مي‌دهد؛ هر كيلو شكر به ۳۰ هزار تومان و هر كيلو مرغ به ۸۸.۴۰۰ تومان رسيده است. به گفته فروشندگان محصولات، قيمت‌هاي جديد در راه است و برخي اقلام افزايش ۵ تا ۱۰ هزار توماني داشته‌اند. به عنوان مثال چراغ خاموش هر كيلو شكر از ۲۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان تغيير كرده است. تنوع محصولات لبني در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي نسبت به پيش از سال كمتر شده است. قفسه‌ها خلوت‌تر هستند. به نظر مي‌رسد محصولات جديد توليدي امسال هنوز به بازار عرضه نشده‌اند. سخنان زيادي در حوزه تغيير قيمتي مطرح است كه تا دو هفته آينده نهايي مي‌شود. قيمت گندم، تخم‌مرغ، مرغ و... بلاتكليف بوده و گاهي اخباري مبني بر افزايش قيمت منتشر مي‌شود، اما در ادامه نهاد متولي آن را تكذيب مي‌كند. وضعيت حاكي از سردرگمي بازار دارد. 
وزارت جهاد كشاورزي از يك سو با احتمال ريزش تيراژ توليد مواجه است اگر قيمت‌ها را تغيير ندهد و از سوي ديگر سطح درآمد مردم و كوچك شدن سفره‌ها هر تغييري را با شوك مواجه مي‌كند. در حالي صحبت از تغيير قيمت گندم پيش از شروع سال زراعي مطرح است كه كشاورزان به افزايش قيمت دلار و نهاده‌هاي كشاورزي اشاره مي‌كنند. آنها گلايه‌مند از وضعيت نرخ گندم بوده و نسبت به افزايش واردات با توقف كشت هشدار داده‌اند.
در حالي كه سرپرست وزارت جهاد كشاورزي از عدم تغيير قيمت مرغ مي‌گويد و تاكيد مي‌شود قيمت مصوب هر كيلو مرغ ۶۳ هزار تومان است كه در بازار بيش از ۸۸ هزار تومان به فروش مي‌رسد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون