• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5524 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۴ تير

نقد انديشه

اولين شماره مجله «نقد انديشه» با عنوان «مجله تفكر انتقادي و ايده‌هاي متضاد»، همراه ضميمه ويژه «نقشه ايران فرهنگي» با تصويري از سيدحسين نصر در روي جلد خود و متن گفت‌وگو با اين فيلسوف سنت‌گرا در برنامه شوكران به‌ تازگي منتشر شده و روي پيشخوان مطبوعات آمده است. اين‌ مجله شامل ۱۷ گفت‌وگوي اختصاصي با متفكران داخلي و خارجي، ۲ ميزگرد و ۴۰ مقاله در باب مهم‌ترين مسائل فكري ايران و جهان است. نخستين شماره اين مجله شامل ضميمه‌اي ويژه با عنوان «نقشه ايران فرهنگي» است كه به صورت A3 در ابتداي مجله قرار گرفته و براي نخستين‌بار هويت ايراني را در چهار محدوده جغرافيايي نوروز، زبان‌هاي ايراني، مرزهاي طبيعي و ايران كهن ترسيم كرده است. اين نقشه با همكاري نقد انديشه و موسسه گيتاشناسي نوين در سايز بزرگ هم عرضه شده است.همچنين، بخشي از اين مجله به پرونده‌اي ويژه درباره «بازآفريني روياي ايراني» كه مكمل نقشه ايران فرهنگي است اختصاص دارد و با آثار و گفتارهايي از فتح‌الله مجتبايي، عبدالمجيد ارفعي، رادولف متي، بيژن فرهود، محمدجعفر ياحقي، زهره زرشناس، فريدون مجلسي و... به چاپ رسيده است.
«چالش‌هاي وضع تفكر معاصر» پرونده ديگر مجله نقد انديشه است كه در آن بيست گفتار درباره بررسي بحران فكري جريان اسلامي، همراه گفت‌وگو با حاتم قادري، شهيندخت خوارزمي، محمود رجبي، محمد صنعتي، علينقي مشايخي، عبدالله جوادي آملي و... منتشر شده است. «پايان كار انقلاب؟» هم عنوان ميزگردي با حضور مهدي گلشني، نجفقلي حبيبي و سيدجواد ميري است.
از ديگر عناوين اين مجله چهار زبانه مي‌توان به «اولويت آزادي بر دين؟» شامل ميزگردي با حضور رضا اميرخاني، مهدي نصيري، ناصر نقويان، شريف لكزايي و سهيل اسعد اشاره كرد. اين ‌مجله با ۲۴۸ صفحه و قيمت ۱۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون