• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5533 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۵ تير

طحان نظيف در نشست خبري اعلام کرد

رفع‌همه ایرادات قانون انتخابات مجلس

سخنگوي شوراي نگهبان با اعلام خبر تاييد مصوبه الحاق موادي به قانون ساماندهي صنعت خودرو گفت: با توجه به اعلام عدم مغايرت با سياست‌هاي كلي نظام از سوي هيات عالي نظارت بر اجراي سياست‌هاي كلي نظام، مي‌توان گفت اين مصوبه اكنون قانون است.
هادي طحان نظيف، سخنگوي شوراي نگهبان صبح ديروز در نشست خبري با خبرنگاران درباره انتخابات تناسبي در تهران تاكيد كرد: شوراي نگهبان اين موضوع را تاييد كرده است، اما هيات عالي نظارت بر سياست‌هاي كلي نظام ايراداتي به آن داشته  كه باتوجه به اصرار مجلس بر مصوبه خود، اين موضوع به مجمع تشخيص ارجاع داده شده است. اميدواريم كه با رفع ايرادات، بعد از ۷ سال شاهد تغييراتي در حوزه قوانين مرتبط با انتخابات باشيم.
وي در پاسخ به سوالي مبني براينكه شوراي نگهبان گفته مشاركت اصلا اهميتي ندارد، گفت: هيچ‌كس در شورا چنين چيزي نگفته است. ما بارها گفتيم مشاركت مهم است و همه دستگاه‌ها براي مشاركت حداكثري بايد تلاش كنند و مكررا بر آن تاكيد كرديم البته گفتيم مشاركت عوامل مختلفي دارد و بايد به همه عوامل توجه شود و اين كار برعهده همه دستگاه‌هاست.
سخنگوي شوراي نگهبان افزود: حتي ما بر بحث اصلاح قانون انتخابات تاكيد داريم، زيرا اصلاح قانون انتخابات بر بهبود سازوكارهاي انتخاباتي كمك مي‌كند لذا در افزايش مشاركت تاثير دارد. كساني كه اين حرف‌ها را مي‌زنند بايد پاسخگو باشند و بحث عدم‌ مشاركت و تحريم انتخابات را مطرح كردند و اين‌بار هم مدعي عدم مشاركت شدند كه جذاب است.
طحان نظيف درباره اقدامات شوراي نگهبان براي انتخابات پيش رو گفت: در شوراي نگهبان نشست‌هاي انتخاباتي داشتيم كه اين نشست‌ها با رويكرد آسيب‌شناسي برگزاري انتخابات در ادوار گذشته و همچنين با رويكرد تسهيل فرآيند سازوكارهاي برگزاري دو انتخابات پيش رو برگزار شده است. نشست‌هاي كارشناسي در حال انجام است و ارزيابي ما هم از همكاري و هماهنگي دستگاه‌ها اين است كه اين همكاري‌ها و هماهنگي‌ها مطلوب است. تمام تلاش ما و ساير دستگاه‌ها براي برگزاري يك انتخابات سالم، پرشور و رقابتي است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به رفع همه ايرادات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و فقط باقي ماندن بحث برگزاري انتخابات تناسبي در تهران، آيا انتخابات امسال با قانون جديد برگزار خواهد شد يا خير، گفت: همه ايرادات مصوبه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي با رفت و آمد‌هايي كه داشته، برطرف شده و فقط بحث تناسبي شدن برگزاري انتخابات تهران باقي مانده است كه اين موضوع هم از نظر شوراي نگهبان ايرادي ندارد و خلاف شرع و قانون اساسي نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون