• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5645 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۳ آذر

تحليل كارشناس كشتي از تغيير در راس كادرفني تيم ملي كشتي آزاد:

سر درستكار را بريدند آخ هم نگفت!

درستكار پاكار رفاقت با دبير ماند، دبير نبايد استعفايش را مي‌پذيرفت

روزبه‌ دلاور

به گزارش «اعتماد»، پس از قطع همكاري فدراسيون با پژمان درستكار يا استعفاي او از سمت سرمربيگري كشتي آزاد، محسن كاوه هدايت تيم ملي كشورمان را برعهده گرفت. درستكار از شهريور ماه سال ۱۴۰۰ سكان هدايت تيم را برعهده گرفت و در اين ۴۰ ماه ۶ مدال طلا، 8 نقره و ۴ مدال برنز را در آوردگاه‌هاي جهاني براي ايران كسب كرد. همچنين درستكار موفق به كسب ۲ عنوان نايب قهرماني و يك عنوان سوم تيمي براي ايران شد. 

اما آيا در فاصله 8 ماه مانده به شروع المپيك تغييرات در كادرفني تيم ملي مي‌تواند به نفع كشتي باشد؟ بهروز ياري يكي از پيشكسوتان اين رشته در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» در اين خصوص گفت: اول بگويم با آمدن پژمان درستكار خوشحال نبودم كه امروز از رفتنش ناراحت شوم چون مسووليت خطيري به گردنش بود. در اعضاي كادرفني توان انجام كار زياد نيست. هر كسي مي‌گويد دارم، مي‌خواهد پاي اين مسند بنشيند. به تعبيري ديگر تمام كساني كه به پژمان درستكار خرده مي‌گرفتند مي‌خواستند جاي او باشند، اما يك مربي كاربلد هيچ‌وقت مسووليتي به اين سنگيني را به راحتي گردن نمي‌گيرد. كشتي‌گيراني كه از آب و گل درآمدند و‌ توقعات كه از كشتي بالا رفته كار را سخت مي‌كند. پژمان شايد يك چيزي را درست مي‌گفت كه كسب 6، 7 مدال هر چند بدون حضور روسيه در مسابقات سطح توقعات را بالا برده است. به قدري سطح توقعات بالا رفته كه ما حسن يزداني با ركورد ۹ مدال را مثل يك ‌آدم‌ گناهكار فرض مي‌كنيم و به او نقد مي‌كنيم كه چرا به تيلور مي‌بازد آن هم با امكاناتي كه تيلور دارد و مشكلاتي كه گريبانگير حسن يزداني است. ياري ادامه داد: امروز مدال گرفتن جرم شده! درحالي كه در يك پروسه 50 ساله در بهترين شرايط‌مان 50درصد نفرات‌مان صاحب مدال مي‌شدند. البته سطح توقع بالاي مردم هم باعث ‌خوشحالي و مباهات است، چراكه مردم از كشتي بيشتر از حدي كه الان هستيم، انتظار دارند.  پيشكسوت كشتي افزود: درباره تغييرات در كادرفني اين را بگويم وقتي فدراسيون يك شكست غيرقابل انتظار در كارنامه‌اش ثبت مي‌شود بايد دنبال يك نفر بگردد تا اشكالات را به گردن او بيندازد و معمولا نزديك‌ترين نفرات به عليرضا دبير مورد بي‌مهري واقع مي‌شوند.  به باور من اگر درستكار استعفا هم داد دبير نبايد قبول مي‌كرد، حالا با قبول اين استعفا كار محسن كاوه سنگين شد. ياري درخصوص اينكه‌ آيا در دوران مربيگري پژمان درستكار حمايت لازم از جانب دبير از او صورت گرفت يا خير، گفت: نظر من اين است درستكار مظلوم‌ترين مربي تمام تاريخ است كه هيچ‌وقت نتوانست از خودش دفاع كند و حقانيت خودش را به اثبات برساند. به باور من، علي دبير پاسوز درستكار نشد. پژمان درستكار پاكار رفاقت با دبير ماند و حرفي نزد و سرش را بريدند آخ هم نگفت اين بچه!
عنوان‌دار سابق بازي‌هاي آسيايي و قهرماني آسيا درباره احتمال موفقيت كاوه در تيم ملي گفت: شوراي نگهبان و سايتيف كبير و اسكندر و اكبر صفرپور مربي سازنده مازندران و آقا تختي هم از قبر بيرون بيايد براي اين تيم هيچ كاري نمي‌تواند كند! هر كسي بگويد مي‌توانم فقط مي‌تواند وضعيت زندگي خودش را تغيير بدهد تا بشود مربي تيم ملي. هر كسي بلد است يا هر كسي مدعي است، مي‌تواند كاري انجام‌ دهد بگوييد برنامه دهد. هيچ مربي در سطح ايران، امروز برنامه ندارد.‌ اينها مي‌خواهند خودشان جاي درستكار بنشينند، اما بار رواني افتاد گردن كاوه، اصلح‌ترين فرد هم محسن كاوه بود.
ياري در دفاع از كاوه گفت: او در 20 سال گذشته اگر شتابي در كشتي به وجود نياورده ترمز هم نبوده. بي‌ادعا كار كرده، از نزديك كار كردن او را ديده‌ام. روابط عاطفي خوبي برقرار مي‌كند. در بعد از انقلاب در مربيگري به دو نام برمي‌خوريم؛ يكي محسن كاوه  ‌ديگري منصور برزگر. كاوه از نظر سال‌هاي حضور از برزگر هم پردوام‌تر بود، اما كاري نمي‌توانيم انجام بدهيم؛ با اين امكانات و دستگاه‌هاي پايش بدنسازي. مثل اين است كه در اتومبيلراني پرايد را با زانتيا مسابقه بدهيم! حجم سيلندرشان به هم نمي‌خورد. ما ايراني در مقابل روس‌ها در شرايط غيرآرماني آنها هم نتوانستيم خدشه‌اي به موفقيت آنها وارد كنيم‌.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون