• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5712 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۹ اسفند

محبوب حضرتی ، رضا امیدوار تجریشی ،عفیفه عابدی و محمدرضا محمدی از کاندیداهای لیست صدای ملت مطرح کردند

مانیفست تعهد به ملت

مانیفست شامل 8 فقره تعهد نمایندگان مجلس آینده برای خدمت به مردم است که امضای آن به کاندیداها پیشنهاد شده‌است

خلاصه‌ای از 8 تعهد به ملت :

۱-  پرسیدن هر سوال و مطالبه‌اي كه بيش از ۱۰۰ هزار شهروند امضا كنند از وزير و مقام مربوط
۲- تلاش برای  التزام عملي ايران به تعهدات معاهده محيط‌زيستي پاريس  و صيانت از محيط‌زيست
۳-  پيگيري رفع فيلترينگ اينستاگرام، شبكه ایكس، يوتيوب و تلگرام
۴- پيگيري منع قانونی برخورد، جريمه و توقيف خودرو و ... در موضوع مرتبط با پوشش شهروندان 
۵-پيگيري اصلاحات قانوني براي كاهش حداكثر دوره بازداشت موقت (به ۴۸ ساعت)، ممنوعيت بازداشت، زندان انفرادي، برچيدن استفاده از پابند و چشم‌بند و ...
۶-حمايت از شفافيت آراي نمايندگان در صحن و كميسيون‌ها و الزام پخش زنده همه جلسات مجلس
۷- تلاش براي رفع تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران
۸- تلاش براي افزايش سهم آموزش عمومي و سلامت عمومي از بودجه و ارتقاي كيفيت خدمات

 

انتشار متن تعهدنامه دكتر محبوب حضرتي و چند كانديداي انتخابات مجلس دوازدهم مي‌تواند به عنوان مانيفستي جديد از جانب تمامي كانديداهاي انتخابات پيش رو مورد توجه و تعهد باشد. 
 كانديداي ليست صداي ملت، ميثاق‌نامه‌اي با عنوان «هشت تعهد من به راي‌دهندگان» منتشر كرده و در آن متعهد به پيگيري 8 موضوع در صورت ورود به دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شده اند. در پايان نيز اين پيشنهاد مطرح شده كه اين موارد ليست شده مي‌تواند به عنوان مانيفستي جديد از جانب تمامي كانديداهاي انتخابات پيش رو مورد توجه و تعهد باشد. 
در متن اين تعهدنامه آمده است: متاسفانه به خاطر ردصلاحيت‌هاي گسترده بخش بزرگي از شهروندان نماينده باكيفيتي در انتخابات مجلس ۱۴۰۲ ندارند. براي اينكه در حد توانم تلاش كنم صداي بخشي از شهروندان بي‌نماينده ايران بشوم در صورت ورود به مجلس با راي شما ۸ تعهد مي‌دهم و گزارش اقدام‌هايم در اين ۸ زمينه را به‌ طور منظم به شهروندان ارايه خواهم داد: 
۱- متعهد مي‌شوم در صورت ورود به مجلس با راي شما، هر سوال و مطالبه‌اي كه بيش از ۱۰۰ هزار شهروند ايران در سايت كارزار امضا كنند را به شكل رسمي از وزير و مقام مربوط بپرسم و صداي‌شان شوم.
۲- متعهد مي‌شوم در صورت ورود به مجلس با راي شما، التزام عملي ايران به تعهدات معاهده محيط‌زيستي پاريس و نقش‌آفريني موثرتر ايران در ائتلاف‌هاي جهاني صيانت از محيط‌زيست را با استفاده از همه اختيارات نمايندگي از مقام‌هاي مسوول پيگيري كنم.
۳- متعهد مي‌شوم در صورت ورود به مجلس با راي شما، رفع فيلترينگ اينستاگرام، شبكه ايكس، يوتيوب و تلگرام را با استفاده از همه اختيارات نمايندگي پيگيري كنم.
۴- متعهد مي‌شوم در صورت ورود به مجلس با راي شما، منع قانوني برخورد انتظامي، جريمه شهروندان، توقيف خودرو و جريمه و پلمب كسب و كارها در هر موضوع مرتبط با پوشش شهروندان را با استفاده از همه اختيارات نمايندگي پيگيري كنم.
۵- متعهد مي‌شوم در صورت ورود به مجلس با راي شما، اصلاحات قانوني براي كاهش حداكثر دوره بازداشت موقت (به ۴۸ ساعت)، ممنوعيت بازداشت/ زندان انفرادي، برچيدن استفاده از پابند و چشم‌بند براي همه زندانيان و جرم‌انگاري تفتيش خودرو بدون مجوز قضايي را پيشنهاد و پيگيري كنم.
۶- متعهد مي‌شوم در صورت ورود به مجلس با راي شما، از شفافيت آراي نمايندگان در صحن و كميسيون‌ها و الزام پخش زنده همه جلسات مجلس و كميسيون تلفيق بودجه از طريق تاسيس شبكه تلويزيوني و راديويي جديد مجلس در صداوسيما حمايت كنم.
۷- متعهد مي‌شوم در صورت ورود به مجلس با راي شما، با استفاده از همه اختيارات نمايندگي براي رفع تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران تلاش كنم.
۸- متعهد مي‌شوم در صورت ورود به مجلس با راي شما، با استفاده از همه اختيارات نمايندگي براي افزايش سهم آموزش عمومي و سلامت عمومي از بودجه و ارتقاي كيفيت خدمات همگاني سلامت و آموزش تلاش كنم.
از ساير نامزدهاي انتخابات هم دعوت مي‌كنم در صورت موافقت با تعهدات هشت‌گانه بالا، قبل از انتخابات اين تعهدشان را عمومي اعلام كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون