• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4125 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير

معجزه تغيير

زهرا كريمي

در شرايط كنوني برخي افراد به دنبال تغيير تيم اقتصادي دولت هستند، حال آنكه واقعيت اين است كه در حال حاضر هر فردي در تيم اقتصادي دولت باشد، نمي‌تواند معجزه كند. شايد بهتر است در اين شرايط اولويت‌هاي اقتصادي چه در بخش داخلي و چه در بخش خارجي شفاف مشخص شده و معلوم باشد كه در هر بخش به دنبال چه چيزي هستيم. به اعتقاد من در اين شرايط پرتنش تغيير تيم فقط تغيير اسمي و فكري است و واقعيت اين است كه تغيير نمي‌تواند كارساز باشد.

در حال حاضر مطرح‌كنندگان دو ديدگاه دارند؛ گروهي كه به دنبال اعدام احتكارگران هستند و گروهي كه مي‌خواهند تيمي در راس اقتصاد حاضر شود كه به دنبال بگير و ببندهاي اينچنيني باشد كه باز هم در خواست دو گروه ابهاماتي وجود دارد حال آنكه بايد به دنبال شرايطي باشيم كه آرامش را در اقتصاد ايجاد كنيم تا مردم گرايشي به احتكار نداشته باشند، همانند تجربه‌اي كه در سال 92 بروز پيدا كرد. به نظر مي‌رسد در اين شرايط حتي خود دولت هم دچار سردرگمي شده و اين سوال مطرح است كه آيا اين امكان وجود دارد كه آرامش به اقتصاد و جامعه بازگردانده شود و تيم بتواند دوباره كار كند يا نه؟

عده‌اي مي‌خواهند كه در شرايط بحراني از اين وضعيت استفاده كرده و مديريت تيم را تغيير دهند در صورتي كه اين كار باز هم خسارت‌هايي را به اقتصاد وارد مي‌كند. هم‌اكنون بايد در كل نظام اولويت‌ها تعيين شود وگرنه تغيير افراد و اينكه انتظار داشته باشيم افراد ممتازي ظاهر بشوند كه معجره كنند تنها از دست دادن وقت است.

در حال حاضر وزراي دولت دوازدهم تقريبا راه وزراي دولت يازدهم را طي مي‌كنند و حال اگر فرد جديدي بيايد كه راه تازه‌اي برود باز هم متوقف خواهد شد، پس به جاي عوض كردن افرادبايد سياستگذاري و اولويت‌ها شفاف تعيين و مطرح شود و با برنامه‌اي مشخص طي چند سال اين سياست‌ها اجرا شود.

عضو هيات علمي
دانشگاه مازندران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون