• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3232 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ ارديبهشت

سومين روز جشنواره بين‌الملل و اعتراض مؤتمن

كاش به نگاتيو برگرديم

روز سوم جشنواره بين‌المللي فيلم فجر در پرديس ملت در حالي برگزار شد كه فرزاد موتمن كارگردان فيلم «خداحافظي طولاني» به نحوه پخش فيلمش در اين سينما اعتراض كرد. فرزاد موتمن در گفت‌وگو با «اعتماد» ضمن اشاره به اين موضوع كه در پخش فيلم دو مشكل وجود داشت، گفت: «مشكل اول از سمت ما بود و استوديويي كه خروجي فيلم را از آن گرفته بوديم. تيتراژ فيلم درست فيكس نشده بود و پلان اول فيلم كاملا از بين رفته بود. مشكل دوم اما از سوي سيستم پخش فيلم در سينما بود.»
موتمن با تاكيد بر اينكه سيستم پخش فيلم در پرديس ملت بسيار سيستم ضعيفي است، گفت: «دستگاه پخشي كه براي فيلم در سينما وجود دارد همخوان با فيلم‌ها نيست. به همين دليل هم رنگ فيلم در سيستم پخش فيلم در سينما درست نشده بوده است و خود مسوولان سينما تصميم گرفته بودند كه بدون هماهنگي با ما به رنگ فيلم دست بزنند طوري كه رنگ فيلم غيرقابل تحمل و واقعا بد بشود. همين موضوع هم باعث اين شده بود كه زيرنويس فيلم مشكل پيدا كند و مخاطبان خارجي اصلا نتوانند با فيلم ارتباط برقرار كنند.»
كارگردان فيلم «خداحافظي طولاني» نسبت به وضع پيش آمده براي فيلمش در پرديس ملت گفت: «وقتي با اين وضع فيلم را توي سينما تماشا كردم واقعا شوكه شدم و ناراحت، چرا كه اين نوع سيستم پخش فيلم در سينماهاي ما واقعا مشكل جدي دارد و اينكه ارتباط مخاطب هنگام تماشاي فيلم قطع شود براي ما بسيار غم‌انگيز است.»
موتمن در ادامه ضمن اشاره به اين موضوع كه مشكل اول را ما در استوديو حل كرديم و الان نسخه درست شده فيلم در اختيار جشنواره قرار گرفته است، گفت: «نمي‌دانم اما چه بلايي سر فيلم مي‌آيد. بايد در قسمت نمايش فيلم در سينماها نظارت و كنترل جدي وجود داشته باشد تا اين مشكلات پيش نيايد. اين فيلم‌ها حاصل زندگي ما است كه با آن اين طور برخورد مي‌شود و وقتي اين اتفاقات پيش مي‌آيد حال‌مان واقعا بد مي‌شود و دل‌مان به درد مي‌آيد.»
كارگردان فيلم «شب‌هاي روشن» در انتها ريشه اين موضوع را در عدم تجهيزات ديجيتالي سينماها دانست و گفت: «مشكل اصلي اين است كه ما فيلمبرداري نگاتيو را در سينماي‌مان كنار گذاشته‌ايم و با سيستم‌هاي ديجيتالي كار مي‌كنيم در صورتي كه سيستم پخش سينماهاي ما هنوز بر اساس نگاتيو كار مي‌كنند و سيستم ديجيتال‌شان مشكل دارد و به روز نشده است. به همين دليل هم ما وقتي خروجي فيلم را مي‌گيريم و نسخه آماده نمايش را ارايه مي‌دهيم همه‌چيز درست است ولي وقتي به پخش مي‌رسد، سينما به سينما و سالن به سالن كيفيت پخش و آنچه نمايش داده مي‌شود با هم فرق دارد. همين تفاوت‌ها و عدم هماهنگي‌ها باعث شده وضعيت سردرگمي به وجود بيايد. نمي‌دانم اما اميدوارم كه اين مشكلات حل شود يا اينكه كاش مي‌شد هنوز ما با نگاتيو كار كنيم، اين طور ديگر اين مشكلات براي فيلم‌هايمان پيش نمي‌آيد و اين طور حال‌مان به هم نمي‌ريزد.»
«خداحافظي طولاني» در سي و سومين دوره جشنواره بين‌المللي فجر و در بخش جلوه‌گاه شرق جزو فيلم‌هاي رقابتي اين فستيوال محسوب مي‌شود. پيش‌تر اين فيلم در بخش ملي جشنواره فجر جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد را دريافت كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون