• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3242 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

ولپن

شرح: مهدي كوشكي از معدود كارگردانان جوانان دنياي نمايش است كه در سال‌هاي اخير توانسته سبك و سياق خودش را از زير سايه كارگردانان قديمي‌تر، بيرون بكشد و به عنوان يكي از بهترين كارگردانان نسل تازه معرفي كند. كوشكي اين روزها در تماشاخانه باران، نمايش «ولپن» را روي صحنه دارد؛ نمايشي كه متنش از نويسنده‌اي خارجي، بن‌ جانسون، است و سجاد باقري، ستاره پسياني، حسين خدا رحمي، ماهان خورشيدي، اميرحسين طاهري، محمد طيب طاهر، صحرا فتحي، مصطفي كوشكي، مهدي كوشكي، حوريه ميرمحمدي، عرفان ناصري، مجيد نوروزي و ميثم نوروزي در آن بازي مي‌كنند. اين نمايش هرشب ساعت 7 به روي صحنه مي‌رود.

 ميراث

شرح: «ميراث» فيلمنامه‌اي از احمد شاملو در نشر نگاه منتشر شد. در مقدمه‌ كتاب آقاي شاعر چگونگي شكل‌گيري اين روايت را در قالب فيلمنامه توضيح مي‌دهد و مي‌گويد كه روايت ميراث به نيت تبديل شدن به يك رمان خلق مي‌شود، شاملو متن را براي مطالعه به يكي از دوستانش مي‌دهد و او نيز ديگر هيچگاه متن اصلي را به شاملو باز نمي‌گرداند. احمد شاملو اين روايت را نزديك‌ترين اثر به دنياي دروني‌اش توصيف كرده است. بعد از دست رفتن رمان «ميراث»، او داستان اين اثر را در قالب فيلمنامه‌اي روايت مي‌كند و براي ساخت آن را به مسعود كيميايي مي‌دهد كه آن ‌هم اتفاق نمي‌افتد.

باشگاه مشت‌زني

شرح: يكي از بهترين فيلم‌هاي تاريخ سينما و البته بهترين فيلم‌هاي ديويد فينچر، روز پنجشنبه در پرديس كوروش به روي پرده مي‌رود. فيلمي با بازي ادوارد نورتون و برد پيت و درباره كارمندي معمولي كه از زندگي معمولي خود خسته شده و با دوستش باشگاهي مشت‌زني راه مي‌اندازد. اين فيلم سال 1999 اكران شده و در اين 16 سال، همچنان يكي از فيلم‌هايي است كه علاقه‌مندان به سينما از آن اسم مي‌برند و ديدن آن را هميشه توصيه مي‌كنند. پرديس كوروش عصر پنجشنبه و در ساعت هفت بعدازظهر، «باشگاه مشت‌زني» را اكران مي‌كند و از آنجايي كه ديدن فيلم‌ها روي پرده سينما با تماشا در خانه و مقابل تلويزيون، تفاوت بسيار اساسي دارد، ديدن آن توصيه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون