• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3294 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير

مرور/ افزايش آمار اعتياد در ايران

31 ارديبهشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد يك‌درصد از دانش‌آموزان كشور معتاد هستند و درصد بيشتري هم تفنني مواد مخدر مصرف مي‌كنند. اما وزارت آموزش‌وپرورش بلافاصله اين آمار را رد كرد و البته آمار ديگري هم ارايه نداد.

24 خرداد: نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي علت اساسي افزايش مصرف مواد مخدر را تغيير نكردن قيمت اين مواد دانست و گفت: « وقتي مواد مخدر هر روز ارزان‌تر مي‌شود، نبايد انتظار داشت معتادان كم شوند.»

21 تير: رييس سازمان بهزيستي، از افزايش ۲۴ درصدي مصرف مخدرهاي صنعتي در سال‌هاي گذشته خبر داد و گفت: «رشد مواد صنعتي در ۵ سال از ۴ به ۲۴ درصد رسيده است. بر اساس آمار رسمي، يك ميليون و ۳۰۰ هزار معتاد و مطابق آمارهاي غيررسمي، دو ميليون و ۴۰۰ هزار معتاد داريم.»

و امروز

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با موادمخدر با اعلام اينكه يك ميليون و 325 هزار معتاد در كشور داريم كه 60 تا 65 درصد آنها ترياك و هرويين مصرف مي‌كنند، گفت: «به علت همجواري با افغانستان با وجود همه تلاش‌ها در عرصه مقابله باز هم با فراواني موادمخدر روبه‌رو هستيم و دسترسي به مواد هم آسان است. ناجا با همه محدوديت‌ها و موانعي كه دارد تلاش خود را انجام مي‌دهد، اما نمي‌توان گفت مي‌توان جامعه را از وجود موادمخدر به‌طور كامل پاك كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها