• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3326 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

حسن روحانی در اجتماع مردم همدان:

سایه شوم جنگ را از سر مردم برداشتیم

گروه سياسي| حسن روحاني در بيست و دومين سفر استاني خود به شهري با خاطره‌اي قديمي رفت. همدان، شهر بزرگان، شهر بوعلي سينا و بابا طاهر شهري كه روحاني، 50 سال پيش نخستين سخنراني خود را در آنجا ايراد كرد، اين‌بار ميزبان كاروان تدبير و اميد شد. صبح سه‌شنبه حسن روحاني در جمع مردماني كه كيلومترها براي استقبال از كاروان دولت يازدهم صف كشيده بودند، از «قانون» گفت. قانوني كه طي چند روز گذشته با مثال‌هاي چشم و دست روحاني واكنش‌هاي زيادي را به همراه داشته، خيلي سربسته به تريبون همدان كشيده شد. همدان عرفان و فلسفه، همدان سياست و دلاوري، همدان پايگاه هوايي قهرمان و ايثار، همدان دلاوري‌هاي سپاه و بسيج و انصارالحسين (ع)؛ در وصف حسن روحاني، سراپا گوش شد، تا از زبان مجري قانون اساسي بشنود؛ هيچ كس از اين كلام كه همه بايد به قانون عمل كنند دلخور نشود. بشنود؛ هيچ نهادي در ايران بالاتر از قانون وجود ندارد. رييس‌جمهور ايران تعهد به قانون را افتخار مي‌داند و آن را محور وحدت مي‌خواند. وحدتي كه حول محور آن نهادهاي مختلف كشور، دولت، ‌شوراي نگهبان، مجلس شوراي اسلامي، قوه قضاييه و نيروهاي مسلح دست به دست هم مي‌دهند تا انتخاباتي شكوهمند را رقم بزنند. انتخاباتي كه تنها شش ماه به برگزاري آن مانده‌ است، نيازمند انسجامي است كه اين روزها نقطه مغفول مانده سياست كشور است. اكنون، دو سال گذشت، از روزي كه كابينه يازدهم سكان اداره كشور را در دست گرفت. سكانداري كه از همان آغاز كمر همت به حل مشكلات به ارث رسيده بسته بودند اينك با سرافرازي از دو سالي ياد مي‌كند كه اقتصاد كشور به اهداف از پيش تعيين شده رسيده است. از دو سالي مي‌گويد كه زنجير تحريم‌ها، يك به يك در حال از هم گسستن است و هنگام اشاره به دو سالي كه دولت بر عهد و پيمان خود پايبند بود، وعده دو سال آينده‌اي را داد كه همچنان بر عهدي كه با مردم بسته مي‌ايستد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، متن سخنان حجت‌الاسلام حسن روحاني در جمع مردم همدان و علماي اين شهر در ادامه مي‌آيد:

ما امروز بحمدالله بعد از دو سال از شروع افتخارآميز كار دولت تدبير و اميد كه با راي ارزشمند شما مردم در 24 خرداد سال 92 آغاز شد، به حول و قوه الهي به قدم‌هاي مهمي براي دستيابي به اهداف مان با همت، ايثار، مشاركت و حمايت شما مردم دست يافته‌ايم. امروز چهره ايران از هر زمان ديگر در سطح جهان و در منطقه و غرب وشرق بيش از گذشته آن، چهره‌اي فرهنگ دوست، صلح دوست، مقاوم، مستقيم در مسير اهل بيت (ع) و انقلاب به همه جهانيان معرفي شده است.

امروز مردم مي‌دانند ملت بزرگ، فرهنگ دوست و مقاومي در اين سرزمين به نام ايرانيان دلاور زندگي مي‌كنند. امروز به همت شما مردم و با تلاش دولتمرداني كه منتخب شما هستند، چهره واقعي ايران به جهانيان معرفي مي‌شود. امروز بعد از تلاش 23 ماه مذاكره پيگير توسط فرزندان انقلابي شما و ديپلمات‌هاي قهرمان شما به نقطه‌اي رسيديم كه توانستيم سايه شوم جنگ را از سر مردم‌برداريم. امنيت واقعي را به اين كشور بازگردانيم، قطعنامه‌هاي غلط، ظالمانه و ضدحقوق بشري از همان مركزي كه صادر شده بود، توسط همان گروهي كه اين قطعنامه را صادر كرده بود، در همان مركز يعني در شوراي امنيت سازمان ملل متحد اين قطعنامه‌ها را لغو كرديم.

اين افتخار بزرگ از آن ايستادگي ملت ايران در طول 12 سال هدايت‌هاي مقام معظم رهبري و همچنين ايثار و فداكاري همه دست‌اندركاران و به ويژه مذاكره‌كنندگان است كه امروز به اين نقطه درخشان دست يافته‌ايم؛ تا ديروز از ديدگاه آنها و ديدگاه سازمان ملل، غني‌سازي در اين كشور برخلاف مقررات بين‌المللي بوده، اما امروز طبق مصوبه خود آنها نه تنها ايران حق اعمال غني‌سازي هسته‌اي را در اين كشور دارد بلكه در قطعنامه، همه كشورهاي بزرگ را موظف مي‌كند ايران را در دستيابي به فناوري‌هاي بالاتر در زمينه هسته‌اي كمك كنند.

اين اقدام و دستاورد ملت ايران جاي افتخار دارد؛ كمتر دولت و ملتي است در دنيا كه موفق شده باشد بدون آنكه قطعنامه‌هاي ظالمانه را براي يك لحظه اجرا كرده باشد، آنها را ملغي و لغو بكند و حق غني‌سازي خودش را نه تنها با شعار و پشت تريبون كه از طريق قطعنامه سازمان ملل اين حق مسلم مردم ايران را در تاريخ تثبيت كرده است.

به حول و قوه الهي زنجيرهاي تحريم يكي بعد از ديگري خواهد گسست و مردم ما از همه حقوق اقتصادي و تجاري خودشان بهره‌مند خواهند شد و ان‌شاءالله در ماه‌ها و سال‌هاي آينده ملت ما شاهد توسعه و حركت شتابان پايدار به سمت پيشرفت واقعي خواهد بود.

امروز بعد از دو سال اين دولت در شرايطي كه هنوز تحريم باقي است هم در زمينه اقتصادي و تورم و پايان دادن به ركود و هم در زمينه بهبود شرايط كسب و كار به اهداف خود در حد دو سال تلاش بيش از آنچه در آغاز فكر مي‌شد، دست يافته است. ما به مردم قول داديم كه قدم به قدم تورم و نرخ تورم را كاهش خواهيم داد و آماري كه مركز آمار دو روز پيش اعلام كرد، نشانگر آن بود كه تورم 12 ماهه ما حتي از 14 درصد هم مقداري كاهش پيدا كرده است.

ما كشور را از تورم بالاي 40 درصد به تورم 8/13 درصد رسانده‌ايم و اين به معناي ايستادگي و حمايت شما مردم از دولت خدمتگزارتان است. ما به مردم وعده داديم كه تمام مردم را زير پوشش بيمه درماني قرار خواهيم داد و در يكسال گذشته براي همه آنهايي كه مشمول بيمه نبوده و دفترچه بيمه نداشتند، 10 ميليون دفترچه بيمه جديد براي تحت پوشش قرار دادن همه ايرانيان صادر شد .

شما امروز مي‌بينيد هيات‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي از سراسر جهان به سمت تهران سرازير شده‌اند و ان شاءلله در ماه‌هاي آينده بعد از برداشتن تحريم شاهد حركت جديدي در سراسر كشور خواهيد بود.

دولت همان‌طور كه در دو سال گذشته به عهد و پيمان خود با مردم وفادار بوده در سال‌هاي پيش رو نيز به عهد و پيمان خود وفادار خواهد بود.

امروز نياز به وحدت و اتحاد داريم؛ هيچ كس از اين كلام كه همه بايد به قانون عمل كنند دلخور نشود هيچ نهادي در ايران بالاتر از قانون وجود ندارد. افتخار همه ماست كه به قانون متعهد باشيم. طبق اين قانون متحد باشيم و خودمان را براي انتخابات پايان سال آماده كنيم و ان‌شاءالله همه نهادهاي كشور از دولت، شوراي نگهبان، مجلس شوراي اسلامي، قوه قضاييه نيروهاي مسلح دست به دست هم خواهيم داد و شاهد يك انتخابات شكوهمند در ايران خواهيم بود.

در مجموع در اين سفر 42 طرح و پروژه عمراني براي استان همدان با اعتبار 847 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است كه همه اين طرح‌ها در سال 94 و 95 به اتمام و بهره‌برداري خواهد رسيد.

امروز نسبت به دو سال پيش كه مردم پاي صندوق‌هاي آرا حضور يافته و آن حماسه سياسي را خلق كردند، شاهد موفقيت‌ها و پيشرفت‌هاي چشمگيري در كشور هستيم، حضور 73 درصد واجدين شرايط در انتخابات 24 خرداد 92 اعلام بسيار مهمي به دنيا بود كه ملت ايران به قانون اساسي و نظام پايبند بوده و به آينده خويش اميدوار است.

دولت يازدهم در شرايط بسيار سختي شروع به كار كرد، براي اصلاح وضع موجود قصد داشتيم گام‌هايي ‌برداريم كه بعضي از دوستان بسيار نزديك من نيز ما را از انجام آن پرهيز مي‌دادند و چنين مي‌گفتند هيچ‌كدام از اهدافي كه ترسيم كرده‌ايد، دست‌يافتني نيست.

در بخش سياست خارجي نيز از سر‌و‌سامان گرفتن مساله هسته‌اي سخن گفتيم كه در اين زمينه نيز برخي دوستان و كارشناسان برجسته نيز در اين موضوع صراحتا اعلام مي‌كردند كه اگر بخواهيد، قطعنامه‌هاي موجود در اين زمينه از بين برود، لازمه آن اين است كه آخرين سانتريفيوژهاي موجود در كشور از بين برود و اين با شعار مبني بر چرخيدن سانتريفيوژها در اقتصاد كشور مطرح شده، امكان‌پذير نيست.

تقريبا در همه بخش‌ها و موضوعات قصد داشتيم كه نسبت به اصلاح آن اقدام كنيم چنين شرايطي حاكم بود و بسياري بر امكان‌ناپذير بودن اصلاح و سر‌و‌سامان گرفتن امور تاكيد داشتند، اما با وجود همه سختي‌ها و مشكلات در همه عرصه‌ها موفقيت‌هاي خوبي به‌دست‌آورده‌ايم.

دولت همه موفقيت‌هاي خود را مديون اميد، حضور و حمايت‌ مردم مي‌داند و معتقديم، اگر در موضوع هسته‌اي و عرصه اقتصادي همه مردم صبر، حمايت و مقاومت نمي‌كردند، نمي‌توانستيم به موفقيت‌هاي امروز دست پيدا كنيم. بايد در همه موارد و تمامي اموري كه امكان‌پذير است، كارها و فعاليت‌ها را به خود مردم واگذار كنيم.

تورم نقطه‌به‌نقطه در خرداد 92 نسبت به خرداد 93 بيش از 45 درصد بود اين در حالي است كه امروز براساس اعلام مركز آمار تورم نقطه به نقطه به 5/11درصد رسيده است. رشد اقتصادي در سال 91 منفي 8/6 درصد بود و امروز با تلاش دولت به رقم مثبت 3 رسيده است و اين حركت بسيار بزرگي در بخش اقتصاد كشور به حساب مي‌آيد كه البته بايد اين مسير را ادامه دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون