• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3326 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

هاشمي رفسنجاني:

افشاگري فرمانده سابق ناجا ، بخشي از توطئه‌ها بود

 گروه سياسي| آيت ‌الله درست در شب تولد خود در جمع فضلا و علماي مشهد حضور يافت. حضوري كه ميزبانش آيت‌الله واعظ طبسي توليت آستان قدس رضوي بود و آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را «برادر عزيز» خطاب كرد و از او در مورد آينده نظام اسلامي پرسيد. ديداري كه آيت‌ الله در آن باز هم از دسيسه‌هايي كه عليه روحانيت در سال‌هاي اخير به كار گرفته شده است، گفت. از نگاه‌هايي كه به روحانيت مي‌شد و زماني كه از مخالفت مراجع با حضور زنان در استاديوم گفته مي‌شد. نزديكان دولت سابق مي‌گفتند بايد امام زمان(عج) بيايد تا گردن خيلي از اين علما را بزند. او از برخي مانع‌تراشي‌ها در مسير دولت و القاي تفرقه نيز انتقاد كرد. در اين ديدار آيت‌‌الله واعظ طبسي، با تبريك ميلاد ثامن‌الحجج، مراسم را «مجمع علمي، روحاني و متين» خواند و درباره نقش امام و ولايت در جامعه، گفت: مديريتي كه در مسائل سياسي، فكري و اجتماعي و معرفتي اظهارنظر كند و پاسخگوي همه مسائل انسان‌‌ها باشد، امام و رهبر جامعه اسلامي است كه آشنا با مسائل روز و آماده براي پاسخگويي، براي شكستن قدرت‌‌هاي طاغوتي است كه اين نقش را حضرت رضا در جلساتي كه مامون تشكيل مي‌‌داد، ايفا كرد. نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي و توليت آستان قدس رضوي با تعبير «برادر عزيز» خطاب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، گفت: حضرتعالي به عنوان محقق و عالم در ميان دوستان شناخته‌شده هستيد و دشمنان هم اين مسائل را مي‌‌دانند. وي در ادامه از هاشمي رفسنجاني پرسيد: آينده نظام اسلامي چه خواهد شد؟ چقدر توانستيم دنيا را متوجه تاثيرگذاري انقلاب كنيم؟ مذاكرات را تا امروز چقدر موفق مي‌دانيد و دورنماي آن چيست؟ واعظ طبسي در ادامه با ارايه تحليلي از ارتباط دولت حسن روحاني با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، گفت: جمع روحاني منتظر است تا نظر شما را درباره مسائل اقتصادي، نتايج مذاكرات هسته‌اي و موفقيت‌‌هاي دولت و برنامه‌هاي آينده بشنود.

مردم ثابت كردند كه روحانيت را براي نقش گذشته، امروز و آينده دوست دارند

هاشمي رفسنجاني با تشريح مقطع پاياني جنگ به تصويب قطعنامه 598 در سازمان ملل اشاره كرد و گفت: همان قدرت‌‌هايي كه طي هشت سال از رژيم بعث حمايت‌‌هاي نظامي و اطلاعاتي مي‌‌كردند، مجبور شدند پيروزي سياسي ايران را در آنجا تصويب كنند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: يك بار كه نارضايتي علما از حضور زنان در ورزشگاه‌ها در برخي رسانه‌‌ها پخش شده بود، از نزديكان اين طيف مي‌گفتند بايد امام زمان (عج) بيايد تا گردن خيلي از اين علما را بزند. هاشمي رفسنجاني با يادآوري تلاش آن جريان براي القاي نارضايتي مردم از روحانيت و ذكر مصاديقي از آن شرايط، گفت: با همه آن القائات، مردم ايران در آخرين انتخابات ثابت كردند كه روحانيت را براي نقش گذشته، امروز و آينده دوست دارند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به شرايط جديد منطقه، در پاسخ به پرسش‌هاي آيت‌‌الله واعظ طبسي در خصوص آينده انقلاب اسلامي، گفت: انقلاب اسلامي يك پديده اجتماعي و سياسي بي‌‌نظير در تاريخ اسلام بود كه سه ويژگي آن، يعني رهبري امام، پيشتازي روحانيت و حمايت­‌هاي مردم آن را از انقلاب­‌هاي ديگر متمايز و ممتاز كرد. وي با مقايسه امروز كشورهاي منطقه با ايران، گفت: البته در ايران عزيز مشكلاتي داريم كه اميدواريم بتوانيم به تدريج و به‌خصوص پس از لغو تحريم‌ها آنها را حل كنيم. هاشمي رفسنجاني با اشاره به استقامت انقلابي تيم مذاكره هسته‌‌اي در جهاد ديپلماسي اخير، گفت: نتيجه آن همه مقاومت ديپلماسي اين شده كه رييس‌‌جمهور كشوري مثل امريكا به صراحت از قدرت استدلال در مذاكرات و توانايي‌‌هاي ايران مي‌‌گويد.

دولت قبل مي‌گفت سياست‌هاي كلي را قبول نداريم

وي درباره مسائل اقتصادي نيز، به مشكلات دولت در جهت تامين بودجه براي پيگيري كارهاي عمراني اشاره كرد و با بيان كنايي برخي از محدوديت‌ها، گفت: اميدواريم دلسوزان كشور كمك كنند تا دولت با شرايط موجود كشور را اداره كند كه در آن صورت همه ما با امنيت كامل سياسي و اقتصادي مي‌توانيم براي آينده كشور برنامه‌ريزي كنيم. هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر پايبندي دولت فعلي به سياست‌هاي كلي نظام كه مورد تاييد و خواست رهبري است، به گفتار و رفتار دولت قبلي اشاره كرد و افزود: در كنار صراحت‌هاي بياني كه مي‌گفتند مجمع و مصوبات آن و سياست‌هاي كلي را قبول نداريم، در عمل هم به گونه‌‌اي رفتار كردند كه مصوبات مجمع به نتيجه نرسد. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزايش غيركارشناسي نيروهاي انساني در بدنه دولت قبل و به ويژه در نهادها و ستادهاي مركزي و بيان نمونه‌‌هاي از آن در نهاد رياست‌جمهوري و سازمان ميراث فرهنگي، اين كار را مشكلي براي امروز و آينده دولت در اداره جامعه دانست و گفت: به جاي تقويت بخش خصوصي و اشتغالزايي و كارآفريني و به خاطر ارايه آمارهاي دروغين، از به‌كارگيري جوانان تحصيلكرده، باعث بزرگ شدن بادكنكي بدنه دولت شده بودند. وي با سياسي قلمداد كردن حرف‌هاي كساني كه برنامه ششم را مخالف مصوبات رهبري مي‌‌دانند، گفت: تمام برنامه‌ها براساس اسناد بالادستي نوشته مي‌شود كه به تاييد رهبري نظام رسيده است. هاشمي رفسنجاني همدلي داخلي و همراهي مسوولان و مردم با دولت را ضرورت امروز جامعه دانست و با اشاره به همكاري نزديك دولت خود با رهبري در سال‌هاي 68 و 72 و ذكر موفقيت‌هاي آن همدلي و همراهي، گفت: متاسفانه امروز جمعي در مسير حركت دولت مانع‌تراشي و در جامعه القاي تفرقه مي‌كنند، در حالي كه شرط موفقيت در شرايط حساس منطقه، وحدت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون