• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3440 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ دي

مدرسه «اعتماد» تريبوني براي معلمان


    الياس حضرتي٭/ آموزش و پرورش به صورت خاص و تعليم و تربيت به طور عام از همان روزهاي نخست روزنامه‌نگاري‌ام يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي من بوده است، شايد پاي گذاشتن در حرفه روزنامه‌نگاري و فعاليت رسانه‌اي يكي از الزاماتش توجه به اولويت‌هاي جامعه باشد يا به عبارتي مي‌توان گفت مهم‌ترين رسالت حرفه‌اي در عرصه رسانه توجه به خواست عمومي است. بنابراين دو دليل عمده؛ يكي علاقه‌مندي شخصي و ديگري الزام حرفه مطبوعاتي و رسانه‌اي ما را بر آن داشت تا به مقوله آموزش و پرورش نگاه ويژه‌اي داشته باشيم، سال‌هايي كه در حوزه اجتماعي و در كنار ساير موضوعات به آموزش و پرورش مي‌پرداخته‌ايم هميشه احساس مي‌كردم حق مطلب در اين حوزه مهم حياتي و سرنوشت ساز ادا نمي‌شود و چه از لحاظ كمي و چه از لحاظ كيفي آنگونه كه شايسته بود به اين مقوله توجه نمي‌شد. همواره اين خلأ را در روزنامه اعتماد احساس مي‌كردم، هر چند به همكارانم در سرويس اجتماعي توصيه مي‌كردم توجه ويژه‌اي به آموزش و پرورش و فرهنگيان داشته باشند اما باز هم به دليل محدوديت فضا و كثرت موضوعات اجتماعي انتظار من برآورده نمي‌شد، چرا كه موضوع تعليم و تربيت آنقدر گسترده است كه نمي‌شود با چند خبر و گزارش، به آن پرداخت، از يك‌سو انتظارات والدين و حقوق دانش‌آموزان بايد مورد توجه قرار گيرد و از سويي مطالبات معلمان و الزامات شغلي آنها بايد جدي گرفته شود چرا كه رضايت شغلي معلمان تحقق بخش حقوق دانش‌آموزان و انتظارات والدين خواهد بود به همين دليل به دنبال فرصت و راهكاري بودم تا در روزنامه به صورت اختصاصي آموزش و پرورش سهم شايسته‌اي را به دست آورد و جدي‌تر و عميق‌تر مورد توجه قرار گيرد. به همين دليل وقتي يك سال پيش چند نفر از دوستان فرهنگي و علاقه‌مندان و صاحب‌نظران اين حوزه به من مراجعه كردند و براي همكاري اعلام آمادگي كردند من فرصت را غنيمت شمردم و پيشنهاد دادم كه صفحه‌اي ويژه به آموزش و پرورش اختصاص داده شود كه اين صفحه با نام مدرسه به طور منظم هر هفته چهارشنبه‌ها در كنار ساير صفحات روزنامه تقديم مخاطبان «اعتماد» شد. به لطف صفحه مدرسه «اعتماد» ارتباط و تعامل بنده، با معلمان و فرهنگيان عزيز، كه سابقه‌اي طولاني دارد عميق‌تر و گسترده‌تر شد كه اين تعامل موجب شد تا مطالب صفحه مدرسه مورد توجه و اقبال جامعه به ويژه فرهنگيان قرار گيرد چرا كه اين صفحه در واقع تريبوني براي معلمان بود، از خود آنها و براي آنها، به اين معنا كه تلاش شد تا نظرات و ديدگاه‌هاي فعالان صنفي و رسانه‌اي از اين تريبون به گوش مسوولان رسانده شود. البته همكاران ما در اين صفحه از توجه به ساير ابعاد آموزش و پرورش و موضوعات و مسائل آن غافل نبودند چرا كه در كنار انعكاس مطالبات معلمان از نقش والدين و حقوق دانش‌آموزان نوشتند و گفتند. اينك كه در آغاز سال دوم انتشار صفحه مدرسه قرار داريم خوشحال و مفتخرم كه عملكرد اين صفحه رضايت فرهنگيان ارجمند را موجب شده است و اميد دارم كه در ادامه فعاليت روزنامه و انتشار اين صفحه با ارزيابي تجربه يك ساله بتوانيم بيش از گذشته از جهت كمي و كيفي در مسير ارتقا قرار گرفته و آنگونه كه شايسته تعليم و تربيت و جامعه فرهنگيان است به فعاليت خود ادامه دهيم. بي‌ترديد اين هدف بدون همكاري و مشاركت معلمان صاحب نظر و فعالان صنفي و رسانه‌اي عرصه آموزش و پرورش دست‌يافتني نخواهد بود. براي ارايه تصويري جامع از مسائل آموزش و پرورش نيازمند ديدگاه‌ها و نظرات متفاوت هستيم و براي يافتن راهكارهاي مناسب و كاهش فاصله بين معلمان و مسوولان و دانش‌آموزان و والدين بايد اقدامات اعتمادساز و تصميمات اميد بخش از سوي مسوولان اتخاذ شود كه در اين راستا (پرسشگري منصفانه) توسط معلمان و منتقدان و (پاسخگويي مسوولانه) از سوي دست‌اندركاران نظام آموزشي مي‌تواند اين اعتماد و اميد را محقق سازد.
٭مدير مسوول روزنامه اعتماد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون