• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3647 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

حضور مقامات سياسي در جمع عزاداران حسيني(ع)

روحاني: فرهنگ عاشورا را بايد تقويت كنيم

گروه سياسي| در ايام شهادت امام سوم شيعيان، چهره‌هاي مختلف سياسي با حضور در جمع هيات‌هاي مذهبي نقاط مختلف كشور، به عزاداري پرداختند. روز عاشوراي حسيني، در شهر ري و در جوار مرقد حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، حسن روحاني در جمع هزاران عزادار حاضر شد و همراه آنان به عزاداري پرداخت. در مراسمي كه با استقبال آيت‌الله ري‌شهري توليت اين آستان و همراهي حسين هاشمي استانداري تهران از رييس‌جمهوري انجام شد، حسن روحاني با حضور در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اينكه بايد پيوسته تلاش كنيم تا در راه امام حسين (ع) گام برداشته و فرهنگ امام حسين(ع) و عاشورا را دنبال و تقويت كنيم، اظهار كرد: قطعا عزت دنيا و و سعادت آخرت در گرو دنباله روي از راه و فرهنگ امام حسين (ع) است. وزير اطلاعات نيز در روز تاسوعاي حسيني با حضور در مرقد مطهر امام راحل، به بيان مطالب مهمي در خصوص اهميت حفظ امنيت مردم و پرهيز از دروغگويي به خصوص براي رسيدن به اغراض سياسي پرداخت. سيد محمود علوي در نكوهش سرك كشيدن در زندگي مردم اظهار كرد: در نظام اسلامي سربازان گمنام امام زمان(عج) تا يك حجت شرعي مشخص نداشته باشند، متعرض كسي نمي‌شوند و سراغ مسائل شخصي و لغزش‌ها نمي‌روند.  نوه گرامي امام خميني(ره) نيز در سومين روز از شهادت ابا عبدالله الحسين(ع) در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته قم به مقايسه شباهت نهضت حسيني و انقلاب اسلامي ايران پرداخت و با بيان اينكه برخي از مصلحت‌انديشي‌ها بر اساس راحت‌طلبي شكل مي‌گيرد، عنوان كرد: «جامعه فساد را بر نمي‌تابد؛ حتي در آن زمان هم عده‌اي از امام مي‌خواستند بنا بر مصلحت جامعه دست از وظيفه شرعي بردارد».

عزت دنيا و سعادت آخرت در گرو پيروي از راه امام حسين(ع) است
رييس‌جمهور همزمان با عاشوراي سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام و ياران باوفاي آن امام، با حضور در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني(ع)، در مراسم عزاداري عاشوراي حسيني شركت كرد. به گزارش ايسنا، حسن روحاني هنگام ورود به آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني(ع)، از سوي آيت‌الله محمد محمدي ري شهري توليت اين آستان مقدس، مورد استقبال قرار گرفت و سپس به زيارت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم‌الحسني(ع) و بارگاه حضرت امامزاده حمزه بن موسي كاظم (ع) و امامزاده طاهربن زين‌العابدين(ع) مشرف شد. وي با تاكيد بر اينكه بايد پيوسته تلاش كنيم تا در راه امام حسين(ع) گام برداشته و فرهنگ امام حسين (ع) و عاشورا را دنبال و تقويت كنيم، گفت: قطعا عزت دنيا و و سعادت آخرت در گرو دنباله‌روي از راه و فرهنگ امام حسين(ع) است.

جامعه فساد را برنمي‌تابد
نوه گرامي امام خميني در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه ديروز قم در مصلاي قدس با اشاره به برخي از شباهت‌هاي نهضت حسيني و انقلاب اسلامي گفت: نخستين شباهت اين بود كه جامعه از محتواي اسلام ناب محمدي تهي شده بود و از اسلام جزو نام باقي نمانده بود. سيد علي خميني عنوان كرد: امام خميني(ره) همواره بر توجه به اقشار ضعيف تاكيد مي‌كرد چراكه اينها پاي نظام و انقلاب ايستاده‌اند، خدا نكند روزي را كه مسوولان طبق ثروت انتخاب شوند يا كسي كه ثروت بيشتري دارد مدارج عالي‌تري كسب كند، در نظام جمهوري اسلامي نام رجايي به ساده‌زيستي مي‌درخشد. وي گفت: برخي از مصلحت‌انديشي‌ها بر اساس راحت‌طلبي شكل مي‌گيرد در حالي كه جامعه فساد را برنمي‌تابد؛ حتي در آن زمان هم عده‌اي از امام مي‌خواستند بنا بر مصلحت جامعه دست از وظيفه شرعي بردارد.

برخي فكر مي‌كنند با دروغ مي‌توانند از ولايت دفاع كنند
وزير اطلاعات در مراسم تاسوعاي حسيني در حرم امام خميني(ره) با بيان اينكه سرك كشيدن در زندگي شخصي مردم درست نيست، و پيامبر مي‌فرمايد كه خداوند من را مامور نكرده تا دل مردم را بشكافم و ببينم نيت‌شان چه بوده است، اظهار كرد: در نظام جمهوري اسلامي سربازان گمنام امام زمان(عج) تا يك حجت شرعي مشخص نداشته باشند، متعرض كسي نمي‌شوند و سراغ مسائل شخصي و لغزش‌ها نمي‌روند.
علوي همچنين تصريح كرد: مگر مي‌شود ما ادعاي مسلماني كنيم اما براي اهداف سياسي‌مان دروغ بگوييم و ذهن مردم را مشوش كنيم؟ چه شده كه ما با ادعاي مسلماني براي اغراض پست سياسي راحت دروغ مي‌گوييم و با آبرو و حيثيت ديگران بازي مي‌كنيم؟ متاسفانه به راحتي تهمت زده مي‌شود و به ديگران نسبت ناروا مي‌دهند.
وي اضافه كرد: اينكه براي اهداف سياسي و بازي‌هاي سياسي به افراد نسبت‌هاي ناروا بدهيم با شرع مقدس سازگار نيست. درست نيست براي اهداف‌مان به كسي كه از نظر كارشناسان كار جاسوسي نكرده تهمت جاسوسي بزنيم. وي در ادامه عنوان كرد: افشا كردن راز مردم هر چند واقعيت هم باشد خيانت است و بايد از آن اجتناب كرد، چه رسد به مسائلي كه حتي صحت ندارد. وزير اطلاعات در ادامه تاكيد كرد: بعضي‌ها فكر مي‌كنند كه با حرمت‌شكني و دروغ مي‌توانند از ولايت دفاع كنند كه اين اشتباه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون