• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3647 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

آغاز دوباره ليگ برتر

ديدار دايي - برانكو درحساس‌ترين بازي هفته

گروه ورزش

«شروع دوباره ليگ». اين يك خبر تكراري است كه براي چندمين بار در ماه‌هاي اخير منتشر مي‌شود. تعطيلات پرتعداد، ليگ شانزدهم را از سكه انداخته اما ثمره‌اش نتايج خوبي است كه تيم ملي فوتبال ايران در مرحله نهايي انتخابي جام جهاني گرفته و حالا صدرنشين گروه اول است. با اين حال هفته هشتم ليگ شانزدهم از عصر روز گذشته با برگزاري دو ديدار آغاز شد كه تيم‌هاي فولاد خوزستان و صباي قم و پيكان و صنعت نفت مقابل هم قرار گرفتند. در ادامه اين مسابقات اما امروز پنج بازي حساس ديگر هم برگزار خواهد شد. ماشين‌سازي در تبريز ميزبان استقلال خوزستان است. سايپا بايد در خانه مقابل تراكتورسازي قدرتمند قرار بگيرد و تيم‌هاي ذوب‌آهن و سپاهان هم در يكي از حساس‌ترين بازي‌هاي ليگ بايد راس ساعت 17 دربي اصفهان را برگزار كنند. بدون ترديد در چنين فضايي نگاه اهالي فوتبال ايران به بازي دو تيم استقلال و پرسپوليس در مقابل حريفان‌شان است چرا كه پرسپوليس براي ادامه كورس قهرماني و استقلال براي جبران امتيازات از دست رفته براي نزديك شدن به بالاي جدول به دنبال سه امتياز مسابقه امروز خود هستند. گفتني است تيم‌هاي گسترش فولاد و پديده مشهد هم فردا در تبريز آخرين بازي هفته هشتم ليگ برتر را برگزار خواهند كرد.
پرسپوليس و نفت به دنبال سه امتياز/جنگ صدرنشين‌ها در آزادي
پرسپوليس و نفت تهران به عنوان تيم‌هاي دوم و سوم جدول رده‌بندي در شرايطي امروز مقابل هم قرار مي‌گيرند كه حضور علي دايي در نيمكت نفت و تقابل او با برانكو و پرسپوليس جذابيت‌هاي مسابقه را بيشتر كرده است. شرايط دوتيم در جدول رده‌بندي به خوبي نشان مي‌دهد كه هر دو به دنبال پيروزي در مسابقه هستند و مي‌خواهند با كسب سه امتياز ازاين مسابقه روزهاي خوب خود را در ليگ برتر ادامه بدهند. منتها بايد منتظر ماند و ديد كه تعطيلي بلندمدت ليگ به خاطر برنامه‌هاي تيم ملي باز هم باعث افت فني تيم‌هاي ليگ برتري به خصوص پرسپوليس خواهد شد يا نه. برانكو ايوانكوويچ سرمربي پرسپوليس درباره بازي امروز و شرايط تيمش در كنفرانس خبري قبل از بازي گفته است: «بعد از يك ماه دوباره كارمان را شروع مي‌كنيم. در اين روزها ما به‌طور مرتب تمرينات خود را برگزار كرديم. بازيكناني كه در اختيار داشتيم، تمرينات خيلي خوب و منسجمي را انجام دادند و در بهترين شرايط قرار دارند. چيزي كه از همه‌ مهم‌تر است، اين است كه بازيكنان در صحت و سلامت هستند و بازيكنان ملي‌پوش هم سالم برگشتند. البته كمي خسته هستند، اما همين كه سالم هستند، باعث رضايت زياد من مي‌شود. از طرفي بازي ما مقابل نفت يكي از جدي‌ترين و سرنوشت‌سازترين بازي‌هاي ليگ است. خودتان مي‌دانيد كه نفت تهران، پارسال قهرماني را از ما گرفت. ما سه بازي سخت مقابل تراكتورسازي، استقلال و سپاهان انجام داديم و حالا فردا يك بازي سخت مقابل نفت داريم كه تيم سوم جدول است، تيمي محكم و سختكوش كه نتايج خوبي كسب كرده است. مي‌دانيم چه بازي سختي مقابل ما قرار دارد و مشخص است كه بايد در سه بازي آينده خود، با حداكثر توان ظاهر شويم و تلاش كنيم بيشترين امتياز را كسب كرده و بالاترين كيفيت را نشان دهيم». برانكو البته باز هم از تعطيلي‌هاي ليگ انتقاد كرده و درباره آن گفته: « اين وقفه‌ها براي هيچ تيمي خوب نيست. ما سه بازي داريم و بعد از آن ليگ براي يك ماه ديگر تعطيل خواهد بود، اما شرايط اين‌گونه است و ما نمي‌توانيم كاري انجام دهيم. فقط بايد سعي كنيم خودمان را با شرايط وفق دهيم. با اين حال خودتان شاهد بوديد كه بازي به بازي، فرم‌مان بهتر شده است، اما تا به اوج مي‌رسيم، تعطيلات فرا مي‌رسد. بعد از اين سه بازي، دوباره تعطيلات پيش‌روي ما قرار خواهد گرفت.»
علي دايي هم با وجود مشكلات عديده مالي كه باشگاهش با آن روبه‌رو است در كنفرانس خبري تاكيد داشته كه به دنبال برتري در مقابل پرسپوليس است. دايي گفت: « پرسپوليس بهترين تيم ليگ است و نتايج خوبي نيز گرفته است. با تمام احترامي كه براي اين تيم قائلم، اما بايد بگويم تمرينات خوبي انجام داده‌ايم و آماده‌ايم تا با دست پر از زمين خارج شويم. قطعا بازيكنان من اين توانايي را دارند كه با كسب برد از زمين خارج شوند. پرسپوليس هميشه تيم بزرگي است، اما سعي مي‌كنيم هم بازي خوبي انجام دهيم و هم سه امتياز را بگيريم.» سرمربي نفت تهران نيز مثل برانكو دراين نشست مطبوعاتي درباره تعطيلات ليگ اين صحبت‌ها را مطرح كرده است: «مطمئنا اين تعطيلات در آماده‌سازي تيم‌ها وقفه ايجاد مي‌كند، به‌خصوص تيم‌هايي كه نتيجه مي‌گيرند، آسيب مي‌بينند، اما هميشه گفته‌ام تيم ملي مهم‌تر از همه‌چيز است. اينكه تيم ملي به جام جهاني برود، آرزوي قلبي ماست. ما در زمان تعطيلات تا جايي كه مي‌شد، تمرين كرديم و بازي دوستانه انجام داديم تا آمادگي‌مان را در بالاترين سطح نگه داريم، اما بازي در ليگ با تمرين متفاوت است.»
استقلال- سياه جامگان /
فرصتي براي اشتباه نيست
 بازي شاگردان فرهاد كاظمي و عليرضا منصوريان بدون هيچ ترديدي اهميت بالايي دارد. سياه جامگان و استقلال تيم‌هاي ششم و دهم جدول رده‌بندي هستند كه براي پشت سر گذاشتن مشكلات به سه امتياز بازي امروز نياز مبرم دارند. استقلال در آخرين بازي خود در ليگ‌برتر توانست نخستين پيروزي خود را مقابل ذوب آهن به دست بياورد و به‌طور موقت از زير فشارهاي موجود بيرون بيايد. البته تيم منصوريان مقابل ذوب آهن هم مشكلاتي را در تيمش داشت و تعطيلات اخير فرصت مناسبي براي آبي‌پوشان بود تا ايرادهاي موجود در تيم‌شان را برطرف كنند. بزرگ‌ترين غايب استقلال در اين ديدار، علي قرباني است كه در بازي‌هاي گذشته نقش كليدي در پيروزي‌هاي تيمش ايفا كرده است. با اين وجود در صورتي كه استقلال نتواند در مقابل سياه‌جامگان نتيجه خوبي بگيرد مي‌توان گفت كه دوباره بحران به اين تيم بازخواهد گشت و ادامه كار براي منصوريان سخت خواهد شد. از طرفي سياه‌جامگان مشهد هم پس از پشت‌سر گذاشتن حرف و حديث‌هاي فراوان مبني بر استعفاي فرهاد كاظمي، آماده اين ديدار مهم شده است. آنها در هر دو بازي فصل گذشته مقابل آبي‌پوشان شكست خوردند و در اين ديدارمي‌توانند به نوار ناكامي‌هاي خود مقابل اين تيم پايان بدهند. از شرايط دوتيم مشخص است كه آنها هيچ فرصتي براي اشتباه كردن ندارند. به اين ترتيب بايد ديد در پايان نود دقيقه چه نتيجه‌اي رقم خواهد خورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون