• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

در جريان بررسي بودجه سال 94 مصوب شد

سقف معافيت مالياتي

يك ميليون و 150 هزار تومان

گروه اقتصادي| سقف معافيت مالياتي حقوق‌بگيران در سال آينده يك ميليون و 150 هزار تومان تعيين شد.
 به گزارش خبرنگار «اعتماد»، بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي به موجب مصوبه مجلس سقف معافيت مالياتي براي سال 1394، مبلغ يكصد و سي و هشت ميليون (138.000.000) ريال در سال تعيين مي‌شود. مقرر است مازاد اين مبلغ تا هفت برابر به نرخ 10‌ درصد و مازاد بر اين به نرخ 20 درصد تعيين مي‌شود. سقف معافيت مالياتي در سال 93 معادل يك ميليون تومان بود.

تعيين سقف ممنوع‌الخروجي بدهكاران مالياتي

بر اساس مصوبه نمايندگان سقف ممنوع‌الخروجي بدهكاران مالياتي تعيين شد. سقف ممنوع‌الخروجي بدهكاران مالياتي براي اشخاص حقوقي توليدي داراي پروانه بهره‌برداري از مراجع قانوني ذي‌ربط از 20 درصد سرمايه ثبت شده يا 500 ميليون تومان، ساير اشخاص حقوقي و اشخاص حقيقي توليدي از 10 درصد سرمايه ثبت شده يا 200 ميليون تومان و ساير اشخاص حقيقي از 10 ميليون تومان تعيين شد.

آب و برق گران شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تصويب‌بندي وزارت نيرو را موظف كردند به ازاي هر كيلووات ساعت برق، ۳۰ ريال به عنوان عوارض در قبوض مشتركين شهرها درج كنند.
نمايندگان مجلس با تصويب‌بندي مقرر كردند حكم ماده ۱۱۹ قانون برنامه پنجم توسعه در مورد معافيت‌ها و تخفيفات گمركي در قانون امور گمركي و در ساير قوانين مصوب جاري است.

عوارض ويلاها افزايش يافت

نمايندگان ملت همچنين با تصويب بند ديگري، وزارت نيرو را مكلف كردند علاوه بر بهاي برق، به ازاي هر كيلو وات ساعت برق فروخته شده، مبلغ ۳۰ ريال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه، درج و از مشتركين برق از جمله باغ شهرها و خانه باغ‌هاي اطراف روستاها و شهرها به استثناي مشتركين خانگي روستايي و چاه‌هاي كشاورزي دريافت كنند. وجوه حاصله به حساب خاصي نزد خزانه‌داري كل كشور واريز مي‌شود.
همچنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه بررسي بخش درآمدي لايحه بودجه ۹۴ با تصويب بند «هـ» از تبصره ۹ اين لايحه، وزارت نيرو را مكلف كردند كه از طريق شركت‌هاي آبفاي شهري سراسر كشور علاوه بر دريافت نرخ آب بهاي شهري به ازاي هر مترمكعب فروش آب شرب مبلغ ۱۵۰ ريال از مشتركين آب، دريافت و به خزانه‌داري كل كشور واريز كنند، وجوه فوق به عنوان درآمد شركت ذي‌ربط محسوب نشده و مشمول ماليات مي‌شود.

تعرفه آب آشاميدني روستاها 50 درصد نزديك‌ترين شهر

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مصوب كردند كه تعرفه آب آشاميدني روستاها 50 درصد تعرفه نزديك‌ترين شهر محاسبه شود.
به موجب اين مصوبه تعرفه آب آشاميدني روستاها به ميزان 50 درصد تعرفه نزديك‌ترين شهر محاسبه مي‌شود. تعرفه آب آشاميدني روستاها در سال 93،
 30 درصد نزديك‌ترين شهر محاسبه مي‌شد.

معافيت‌هاي مالياتي مختص دارندگان شماره اقتصادي

با تصويب مجلس شوراي اسلامي، اشخاصي كه طبق اعلام سازمان امور مالياتي كشور در سال 94 مكلف به دريافت شماره اقتصادي شوند در صورت عدم دريافت از بخشودگي‌هاي مقرر در قانون ماليات محروم مي‌شوند.

مخالفت مجلس با گرفتن عوارض از وسايل نقليه در كلانشهرها

نمايندگان مجلس با حذف‌بندي از لايحه بودجه، با اخذ عوارض از وسايل نقليه در كلانشهرها -شهرهاي بيش از يك ميليون نفر جمعيت- مخالفت كردند.
بر اساس لايحه بودجه به شهرداري كلانشهرها (شهرهاي بيش از يك ميليون نفر جمعيت) اجازه داده مي‌شد با تصويب شوراي اسلامي شهر اين شهرها، نسبت به وضع و اخذ عوارض از انواع خودروهاي سواري و وانت كه محل تردد آنها و محل سكونت مالكان آنها در شهرهاي مذكور قرار دارد و همچنين ماشين‌آلات و خودروهاي سنگين و نيمه‌سنگين توليد داخل و وارداتي كه در محدوده شهرهاي مذكور استقرار دارند را حسب شرايط آلودگي در اين شهرها تا معادل پنج‌درهزار (005/0) قيمت فروش كارخانه (توليد داخل) و پنج‌در‌هزار (005/0) ارزش گمركي و حقوق ورودي اقدام و درآمد حاصله را در جهت ايجاد و توسعه خطوط قطار شهري و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي هزينه كنند.
اگر اين بند تصويب مي‌شد نيروي انتظامي و پليس راهور موظف مي‌شدند در وصول عوارض مذكور با شهرداري همكاري كنند. عوارض مذكور در مورد خودروهاي با عمر بيش از 10 سال به استثناي خودروهاي گازسوز به ازاي سپري شدن هر سال به ميزان سالانه 10‌ درصد افزايش مي‌يافت.

تمديد اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده

با تصويب نمايندگان مدت اجراي آزمايشي قانون ماليات ارزش افزوده تا پايان سال 94 تمديد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون