• ۱۴۰۳ يکشنبه ۴ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5331 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱ آبان

ويژه

پرداخت ۱۹۵ ميليارد ريال تسهيلات مشاغل خرد در استان مركزي
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي با بيان اينكه تاكنون ۱۹۵ ميليارد ريال تسهيلات مشاغل خرد در استان مركزي پرداخت شده است، گفت: ۱۰۵۹ نفر با مبلغ ۶۰۴ ميليارد ريال جهت بهره‌مندي از تسهيلات مشاغل خرد در استان مركزي به بانك‌هاي عامل معرفي شده‌اند. 
جمشيد اميدي پيش از ظهر ديروز در كارگروه تخصصي اشتغال با اشاره به اعتبارات تخصيص يافته در حوزه اشتغال‌زايي مددجويان كميته امداد اظهار داشت: امسال از محل اعتبارات جزء يك بند «ب» تبصره 16 قانون بودجه كشور، مبلغ 4600 ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه براي اشتغال‌زايي مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) اختصاص يافته است، از مبلغ 4600 ميليارد ريال ابلاغي به اداره كل كميته امداد مبلغ 4411 ميليارد ريال به استان ابلاغ شده است. وي افزود: تاكنون چهار هزار و 29 نفر از مددجويان تحت پوشش كميته امداد با مبلغ تسهيلات 3296 ميليارد ريال جهت استفاد از اين تسهيلات به بانك‌هاي عامل معرفي شده‌اند و يك هزارو 968 نفر موفق به اخذ تسهيلات به مبلغ 1597 ميليارد ريال شده‌اند كه معادل 32 در صد مبلغ تخصيصي به استان است.مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي تصريح كرد: امسال از محل اعتبارات مبلغ 2249 ميليارد ريال براي اشتغال‌زايي مددجويان تحت پوشش بهزيستي استان اختصاص يافته است كه از مبلغ 2249 ميليارد ريال ابلاغي به اداره كل بهزيستي مبلغ 1725 ميليارد ريال به استان ابلاغ شده است. اميدي خاطرنشان كرد: تاكنون يك هزار و 90 نفر از مددجويان بهزيستي با مبلغ تسهيلات 1053 ميليارد ريال جهت استفاده از اين تسهيلات به بانك‌هاي عامل معرفي شده‌اند و 524 نفر موفق به اخذ تسهيلات به مبلغ 503 ميليارد ريال شده‌اند كه معادل 29 درصد مبلغ تخصيصي به استان است.وي ادامه داد: سال 1401 در راستاي حمايت از مشاغل خرد و خانگي، تسهيلات قرض‌الحسنه با عامليت سه بانك رفاه كارگران مبلغ 228 ميليارد ريال، توسعه تعاون 195 ميليارد ريال و كشاورزي 273 ميليارد ريال كه در مجموع مبلغ 696 ميليارد ريال است به استان ابلاغ و اختصاص يافته است. مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي اضافه كرد: تاكنون هزار و 59 نفر با مبلغ 604 ميليارد ريال جهت بهره‌مندي از تسهيلات به بانك‌هاي عامل معرفي شده‌اند و 369 نفر موفق به اخذ تسهيلات به مبلغ 195 ميليارد ريال شده‌اند، پرداخت تسهيلات مشاغل خرد مربوط به بانك‌هاي رفاه و توسعه تعاون است و بانك كشاورزي تاكنون پرداخت تسهيلاتي نداشته است.


134 هزار نفر ساعت كار بدون حادثه در شركت گاز استان چهارمحال‌و‌بختياري
در 6 ماهه نخست سال جاري، بيش از يك ميليون و 134 هزار نفر ساعت كار بدون حادثه، در شركت گاز استان چهارمحال‌وبختياري ثبت شده است. به گزارش روابط عمومي شركت ملي گاز ايران، جهانبخش سليميان مديرعامل شركت گاز استان چهارمحال‌وبختياري ضمن بيان مطلب فوق، با اعلام اينكه در حوزه ايمني، اقدامات موثري انجام شده است، گفت: نيل به اهداف ايمني در شركت، ناشي از استقرار و اجراي دقيق نظام HSE-MS است. وي افزود: شركت گاز استان چهارمحال‌وبختياري همواره تلاش مي‌كند با افزايش سطح آمادگي كاركنان براي مقابله با بحران‌هاي احتمالي ميزان وقوع خسارت‌هاي جاني و مالي را به حداقل برساند.مديرعامل شركت گاز استان چهارمحال‌وبختياري ادامه داد: التزام همگاني به قواعد و مقررات و رعايت اصول و الزامات ايمني، دقت و مسووليت‌پذيري كاركنان از عوامل دخيل در بهبود شاخص‌هاي HSE و ثبت ساعات كار بدون حادثه در شركت گاز استان است. سليميان با اشاره به اينكه استقرار فرهنگ ايمني، منجر به ايجاد محيط كاري امن و به دور از هرگونه تهديدات جاني و مالي براي كاركنان و ذي‌نفعان شركت شده و افزايش بهره‌وري و دستيابي به اهداف سازماني را آسان‌تر مي‌سازد، اظهار داشت: صدور 4536 مورد پروانه انجام كار و 757 مورد بازديد دوره‌اي از وضعيت ايمني و آتش‌نشاني تاسيسات و ادارات گاز استان، پايش و كنترل نظام پروانه‌هاي كار، انجام بوسنجي از تاسيسات گازرساني، شناسايي مخاطرات و ارزيابي ريسك‌هاي ايمني و تهيه و توزيع تجهيزات حفاظت فردي مطابق با دستورالعمل‌هاي فني و ايمني، برگزاري دوره‌هاي آموزشي مرتبط و... بخشي از اقدامات مهم شركت در تحقق اهداف كار بدون حادثه است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون