• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5331 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱ آبان

خبرخوان

مردم توان خريد تخم‌مرغ شانه‌اي را ندارند
 قيمت تخم‌مرغ در روز‌ه اي اخير در بازار تهران افزايش يافت و از اولين نرخ ۵۹ هزار و ۸۰۰ توماني كه پس از مردمي‌سازي يارانه‌ها مصوب شده بود، فاصله زيادي گرفته است، اما متوليان همچنان بر كنترل و نظارت قيمت اين محصول تاكيد دارند!با توجه به وضعيت قيمت‌ها مردم روي به خريد دانه‌اي تخم‌مرغ آورده‌اند. در ادامه نوسان و چند نرخي شدن تخم‌مرغ خريد دانه‌اي اين محصول مورد استقبال مردم قرار گرفته است. در كمتر از سه هفته پيش هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددي تنظيم بازار در ميادين ميوه و تر‌بار ۷۳ هزار تومان و در بازار آزاد، ۸۵ هزار تومان عرضه مي‌شد؛ اما بر اساس گزارش ميداني از ميادين ميوه و تربار حاكي است كه قيمت هر شانه تخم‌مرغ حدود ۹۰ هزار تومان شده و قيمت يك شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددي در فروشگاه‌هاي سطح شهر به حدود ۱۳۰ هزار رسيده است. حالا هر عدد تخم‌مرغ بين ۲ هزار و ۸۰۰ تا حدود ۵ هزار تومان به دست خريدار مي‌رسد. ستاد تنظيم بازار قيمت شانه تخم‌مرغ را در شانه مقوايي ۸۶ هزار تومان اعلام كرده است كه با تقسيم هر شانه بر ۳۰ عدد، قيمت هر دانه تخم‌مرغ امروز تقريبا ۲۸۰۰ تومان به دست خواهد آمد.حالا در بازار آزاد و سوپرماركت‌هاي سطح شهر قيمت هر دانه تخم‌مرغ با توجه به قيمت ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان هر شانه ۳۰ عددي بين ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۴ هزار و ۳۰۰ تومان به دست خريدار مي‌رسد.


تاخير در پرواز براي ايرلاين‌ها ضرر اقتصادي دارد
محمد محمدي‌بخش، رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه هيچ‌ كس در مجموعه ايرلاين‌ها به ‌دنبال پرواز با تاخير نيست، چون براي شركت ضرر اقتصادي دارد، گفت كه علت تاخير بايد شفاف و روشن به مردم اطلاع‌رساني شود.وي با بيان اينكه تاخير در پرواز ايرلاين‌ها ضرر اقتصادي دارد، ادامه داد: سازمان هواپيمايي به عنوان نهاد حاكميتي تشخيص مي‌دهد كه اين تاخير، با توجه به شرايط بيروني رخ داده يا شرايط دروني عامل آن بوده، عامل انساني علت آن بوده يا عامل غيرانساني. زماني كه ما احصا كنيم عامل انساني باعث تاخير بوده و عمدي صورت گرفته است، بايد حكم قضايي بگيريم و برخورد قضايي كنيم كه بعضا هم اين موضوع اتفاق مي‌افتد.


سرقت از 2 بانك و تخريب ۱۶ شعبه
عليرضا قيطاسي، دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي در خصوص آسيب‌هاي وارد شده به شعب بانك‌ها و تخريب اموال عمومي در اغتشاشات اخير گفت: طي 10 روز گذشته بيش از ۲۴۰ شعبه دچار آسيب و شكستگي شيشه‌ها شدند كه از اين تعداد، حدود ۱۶ شعبه با خسارت جدي نظير تخريب و آتش‌سوزي مواجه شدند كه ۱۰ شعبه دچار تخريب ۹۰ درصدي و ۷ شعبه هم ۶۰درصد تخريب شدند. قيطاسي در خصوص سرقت از بانك‌ها عنوان كرد: در ۲ شعبه سرقت تجهيزات نيز اتفاق افتاده است كه ۱۲ شعبه هم با خسارت جزيي شامل تابلو سردر مواجه بوده‌اند.

آمار كارت بانكي در ايران ركورد زد
مانده كارت‌هاي بانكي صادر شده بانك‌ها تا پايان شهريور امسال حاكي از آن است كه در حال حاضر معادل ۴۱۹ ميليون و ۴۳۵ هزار و ۹۷ عدد كارت بانكي در قالب كارت برداشت، اعتباري، هديه و كارت پول الكترونيك در كشور وجود دارد.به گزارش ايسنا، در اين زمينه، بررسي آمار بانك مركزي نشان مي‌دهد كه بانك ملي با صدور انواع كارت بانكي در رده نخست صدور انواع كارت بانكي قرار دارد. همچنين، تا پايان شهريور ماه سال جاري بالغ بر ۲۷۱ ميليون و ۷۱۱ هزار و ۳۴۷ عدد كارت بانكي از نوع برداشت در كشور وجود داشته كه بانك ملي ايران با تعداد ۴۹ ميليون و ۲۲۱ هزار و ۵۶۹ كارت، بيشترين صدور كارت برداشت در ميان بانك‌ها و موسسات اعتباري كشور را داشته است.بانك‌هاي صادرات، ملت و سپه در رده‌هاي بعدي قرار دارند و بانك خاورميانه كمترين تعداد كارت برداشت را در شبكه بانكي صادر كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون