• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3294 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير

عدد نوشت

سهم آسيايي‌ها از اينترنت

انستيتو اينترنت آكسفورد نقشه جالبي را منتشر كرده كه در آن توزيع كاربران اينترنت در سراسر جهان به نمايش درآمده است. Oxford Internet Institute) OII) كه يكي از بازوهاي مطالعاتي دانشگاه آكسفورد به شمار مي‌آيد نقشه رنگي منتشر كرده كه در آنها توزيع ميليون‌ها كاربر اينترنت در سراسر جهان تفكيك شده است و جالب اينكه در بسياري از بخش‌هاي آن به هم ريختگي‌هاي مختلفي ديده مي‌شود. در اين نقشه بيشترين آشفتگي به آسيا مربوط مي‌شود. درحالي كه بين ۴۰ تا ۶۰درصد جمعيت قاره كهن كاربر اينترنت به شمار مي‌آيند، اما سه چهارم اين جمعيت ساكن چين هستند. رنگ‌هاي تيره در اين نقشه نشانه شمار بيشتر كاربران بوده و رنگ‌هاي روشن نيز حكايت از اندك بودن تعداد كاربران دارد. براساس آنچه در اين نقشه آمده است آسيا داراي 24/ 1 ميليارد كاربر اينترنت است و تقريبا مي‌توان گفت نيمي از كاربران آنلاين جهان (۴۶ درصد) در قاره كهن قرار دارند. اين ميزان تقريبا با مجموع كاربران اروپا، امريكاي لاتين، منطقه كاراييب، خاورميانه و شمال آفريقا و امريكاي شمالي برابري مي‌كند.

 

صدور برگه تشخيص ماليات ۹۲

رييس سازمان امور مالياتي كشور با بيان اينكه كم‌شدن سود اصناف به معناي ركود اقتصاد نيست، گفت: ۹۰ درصد برگه تشخيص ماليات سال ۹۲ اصناف صادر شده است. علي عسكري، با اشاره به تسويه حساب ماليات سال 92اصناف اظهار داشت: طبق آخرين آمار 90 درصد موديان و بيش از 85 درصد شركت‌ها برگه تشخيص ماليات خود را دريافت كردند. وي با بيان اينكه بسياري از موديان ماليات خود را بر اساس اين برگه‌ها تسويه كرده‌اند، بيان داشت: زماني كه سازمان برگه تشخيص ارايه مي‌كند موديان موظف هستند كه نسبت به پرداخت يا اعتراض آن اقدام كنند. وي ادامه داد: در برخي استان‌ها 3 تا 4 درصد از برگه تشخيص‌ها صادر نشده است و برخي استان‌هاي ديگر نيز تا 22 درصد كار تشخيص‌ها باقي مانده است، اما مشكلي در اين جهت وجود ندارد و طي روزهاي آينده برگه‌هاي تشخيص صادر مي‌شود.

 

پيش‌بيني افزايش توليد برنج

با اجراي طرح افزايش ضريب خوداتكايي توليد برنج با محوريت اقتصاد مقاومتي، ظرف 10 سال عملكرد توليد اين محصول از 8/4 تن در هكتار به 6/6 تن در هكتار مي‌رسد. كاوه خاكسار، مديركل دفتر غلات و محصولات اساسي معاونت زراعت با اعلام اين مطلب افزود: اين طرح با ضريب خوداتكايي 65 درصد تدوين شده و اجراي آن كمك بزرگي به توليد برنج كشور خواهد كرد. سطح زير كشت برنج در طرح افزايش ضريب خوداتكايي محصول 484 هزار هكتار پيش‌بيني شده و برنامه ما اين است كه ظرف چند سال آينده به علت بحران آب، سطح كشت برنج استان‌هاي غير شمالي را كاهش دهيم و بر توليد اين محصول در استان‌هاي شمالي متمركز شويم. خاكسار با بيان اينكه طرح افزايش ضريب خوداتكايي توليد برنج، در وزارت جهاد كشاورزي به تاييد رسيده است و در صورت نهايي شدن و تامين اعتبار، اجراي آن از امسال آغاز خواهد شد.

 

كاهش هزينه مبادلات تجاري

رييس اتاق بازرگاني تهران گفت: براساس برآورد اتاق بازرگاني، لغو تحريم‌ها سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد از هزينه‌هاي تجاري كشور مي‌كاهد بطوري كه با در نظر گرفتن مبادلات ۱۰۰ميليارد دلاري سالانه ۲۵ميليارد دلار از اين هزينه‌ها كاسته مي‌شود. مسعود خوانساري با تاكيد بر اينكه لغو تحريم‌ها به‌تنهايي تمام مشكلات اقتصادي كشور را حل نمي‌كند، افزود: تحريم‌هاي عليه ايران تاثيراتي زياد روي مبادلات تجاري و برقراري ارتباط با شركت‌هاي خارجي ايجاد كرده بود كه بعد از لغو تحريم برطرف خواهد شد. وي خاطرنشان كرد: براساس برآوردي كه اتاق بازرگاني انجام داده است لغو تحريم‌ها سالانه 25 تا 30 درصد از هزينه‌هاي تجاري كشور مي‌كاهد بطوري كه با در نظر گرفتن مبادلات 100 ميليارد دلاري، سالانه 25ميليارد دلار از هزينه‌هاي تجاري ايران كاسته مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها