• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3169 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن

عكس نوشت

نشنال جئوگرافي اين عكس را براي تبليغ فيلم خبري امروز اين شبكه، در سايت‌هاي مجازي خود منتشر كرده، فيلمي كه درباره كارگران مزارع نيشكر در نيكاراگوئه است و خشكسالي‌اي كه كمين كرده.
در شرح عكس توضيح داده شده؛ مزارع نيشكر نيكاراگوئه كه سهم بزرگي از تامين شكر جهان را دارند، دچار حريق‌هاي شبانه مي‌شوند؛ حريق‌هايي كه باعث خشكسالي اين مزارع شده و حالا 68 درصد از مردان كارگر اين مزارع كه خانواده خود را از كار كردن در اين مزارع تامين مي‌كنند، در خطر بيكاري و فقر هستند. خشكسالي، خطر بزرگي است كه مردمان نيكاراگوئه را تهديد مي‌كند و صنعت شكري كه زندگي آنها را مي‌گردانده، در حال از دست رفتن است.
جالب است بدانيد، پيش از آنكه خطر خشكسالي زندگي مردان نيكاراگوئه را تهديد كند، كار در مزارع نيشكر زندگي آنها را تهديد مي‌كرد و به تازگي گزارشي درباره طول عمر اين مردان منتشر شده كه تعريف مي‌كند به‌طور متوسط طول عمر مرداني كه در مزارع نيشكر كار مي‌كنند 49 سال است. ريشه اين مرگ زودرس بيماري مزمن نارسايي كليه است. تحقيقات در اين مورد نشان داده كه سموم محيطي و گرماي شديد، باعث مي‌شود كه اين كارگران بخش زيادي از آب بدن خود را از دست بدهند و دچار نارسايي كليه شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون