• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5886 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر

گزارش تحقيقي «اعتماد» از آمار قتل زنان و دختران به دلايل مختلف در نيمه اول سال ۱۴۰۳

عروسان خانه شوربختی

 بهاره  شبانكارئيان

توضيح «اعتماد»: اين گزارش صرفا با استناد به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها تنظيم و هدف از انتشار آن بررسي آمار قتل دست‌كم ۷۸ زن و دختري است كه در ۶ ماه نخست امسال توسط مردان نزديك به آنها كشته شده‌اند؛ اين زنان و دختران در شهرهاي مختلف از‌جمله «تهران، ايلام، نيكشهر، اراك، انديمشك، بمپور، بناب، مرند، سلماس، چناران، فسا، ياسوج، سياهكل، زنجان، سيب و سوران، شيراز، بندرعباس، بيضا، خرم‌آباد، سنندج، مانه، آبادان، كرج، قم، مياندوآب، ايرانشهر، تالش، قزوين، سنگر، سبزوار، مشهد، بهشهر، تبريز، دهلران، بوشهر، جويبار، سمنان، الشتر، اهواز، بردسكن، خمين و فلاورجان» به قتل رسيده‌اند كه اين موضوع نشان مي‌دهد اين قتل‌ها در اكثر شهرهاي كشور اتفاق افتاده است و مربوط به شهر يا استان خاصي نمي‌شود. هر چند اخبار قتل زنان و دختران با انگيزه ناموسي يا اختلافات خانوادگي در اكثر مواقع رسانه‌اي نمي‌شود و معمولا بيشتر از فهرستي است كه «اعتماد» در اين گزارش به آن پرداخته، اما اميد است كارشناسان و مراجع قضايي در ايران جهت كاهش اين آمار در راستاي نقض حقوق زنان در قانون اقدامات لازم را انجام دهند.

 

شهريور ماه؛ ۸ قتل

اوايل شهريور ماه دختري ۱۷ ساله به نام مبينا زيني‌وند در ايلام توسط پدرش با شليك گلوله به قتل رسيده است. فرمانده انتظامي استان ايلام در اين باره اعلام كرده كه پدري ۵۶ ساله پس از كشتن دختر ۱۷ ساله خود با پادرمياني ريش سفيدان خود را به پليس تسليم كرده است. متهم در بازجويي انگيزه قتل را مسائل ناموسي اعلام كرده است.

۶ شهريور ماه زني ۶۰ ساله توسط همسرش در تهران با سلاح سرد به قتل رسيده است. متهم پس از ارتكاب جرم اقدام به خودزني و به پليس عنوان كرده چند سارق به خانه آنها هجوم آورده و همسرش را به قتل رسانده. متهم پس از اظهارات ضد و نقيض به قتل همسرش اعتراف كرده و انگيزه اين جنايت را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

۱۷ شهريور ماه يك دختر بلوچ ۱۷ ساله به نام نازنين بلوچي توسط پسرعمويش در چانف شهرستان نيكشهر واقع در استان سيستان و بلوچستان به قتل رسيد. براساس اعلام خبرگزاري‌هاي محلي متهم پس از شنيدن خبر جدايي نازنين از همسرش به محل زندگي نازنين رفته و او را با سلاح كلت كمري مقابل چشمان خواهر ۱۵ ساله‌اش به قتل رسانده است. طبق اين گزارش انگيزه متهم ناموسي عنوان شده و تاكنون خبري از دستگيري متهم اعلام نشده است.

۱۷ شهريور ماه فرمانده انتظامي استان ايلام از قتل زني ۳۶ ساله توسط پدرش با سلاح سرد خبر داده است. متهم ۷۰ ساله پس از دستگيري انگيزه قتل را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

۱۸ شهريور ماه فرمانده انتظامي شهرستان اراك اعلام كرده كه زني ميانسال در باغات نظم‌آباد اراك توسط همسرش با سلاح گرم به قتل رسيده است. طبق گزارش پليس مقتول به همراه وكيل خود براي دريافت مهريه به آنجا مراجعه كرده، اما با شليك گلوله به قتل رسيده است. همچنين وكيل مقتول بر اثر شليك گلوله مصدوم شده است.

۲۵ شهريور ماه روناك توسلي‌پور ۲۸ ساله در شهرستان انديمشك توسط مردي كه خواستگار او بود با اسلحه به قتل رسيده است. طبق اين گزارش روناك به متهم جواب منفي داده بود.

۲۶ شهريور ماه يك زن باردار ۴۰ ساله در بمپور استان سيستان و بلوچستان توسط برادرش با سلاح گرم با انگيزه هر چه ناموس ناميده مي‌شود به قتل رسيده است.

۲۷ شهريور ماه يك مرد در شهرستان بناب واقع در آذربايجان شرقي همسر و دو فرزند خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده. طبق اين گزارش قاتل انگيزه خود را از ارتكاب جنايت اختلافات خانوادگي اعلام كرده است.

 

مرداد ماه؛ ۲۱ قتل

اول مرداد ماه يك زن جوان در تهران توسط همسرش با سلاح گرم با انگيزه اختلافات خانوادگي به قتل رسيده است. متهم پس از ارتكاب اين جنايت به زندگي خود نيز پايان داده است.

اوايل مرداد ماه دو زن توسط يك راننده تاكسي در مرند استان آذربايجان شرقي به قتل رسيده‌اند. متهم با كشاندن اين دو زن به يك باغ اقدام به قتل و دفن آنها كرده است. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را سرقت جواهرات اين دو زن عنوان كرده است.

۴ مرداد ماه يك زن جوان ۳۰ ساله در صالحيه شهرستان بهارستان استان تهران توسط پدرش با سلاح گرم به قتل رسيده است. طبق اين گزارش پدر مقتول اعتياد داشته. قرباني پس از ترك خانه توسط پدرش با شليك گلوله به قتل رسيده است.

۶ مرداد ماه يك زن با هويت جانه پيرنژاد، ۲۵ ساله و مادر دو دختر خردسال در روستاي كوزه‌رش از توابع سلماس توسط پدر خود با انگيزه مسائل ناموسي به قتل رسيده است.

۹ مرداد ماه دو زن ۴۸ و ۵۰ ساله در شهرستان چناران واقع در استان خراسان رضوي به قتل رسيده‌اند. متهم در بازجويي‌ها عنوان كرده كه همسرش در پي يك درگيري به خانه خواهرش مراجعه و او نيز همسر و خواهر همسر خود را از طريق ضربات وارده چوب به ناحيه سر كشته است.

۱۰ مرداد ماه يك زن در منطقه همدانك شهرستان بهارستان تهران به همراه دو دختر و فرزند پسر خود توسط همسرش به قتل رسيده است. طبق اين گزارش متهم فرزندان خود را با روسري خفه كرده و همسرش را نيز از طريق كوبيدن سر به ديوار به قتل رسانده است. متهم پس از اين جنايت خود را حلق‌آويز كرده و به زندگي خود پايان داده است.

۱۴ مرداد ماه يك زن جوان در فردوسيه شهريار در جريان يك مشاجره توسط همسرش از طريق كوبيدن سر به ستون خودرو به قتل رسيده است. متهم پس از جنايت جسد را در بيابان‌هاي اطراف شهريار رها كرده است. متهم پس از ارتكاب جنايت بيهوش شده و پليس او را بازداشت كرده است. او در بازجويي‌ها به قتل همسرش اعتراف و انگيزه خود را از ارتكاب اين جنايت اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

اواسط مرداد ماه دختري ۱۳ ساله در تهران توسط مردي ناشناس كه قصد ربودن و آزار جنسي او را داشته به قتل رسيده است. خانواده اين دختر چند روز بعد از ناپديد شدن او به اداره پليس مراجعه و عنوان كرده‌اند كه دخترشان براي رفتن به كلاس از خانه خارج شده، اما تاكنون بازنگشته است. متهم پس از دستگيري اعتراف كرده كه قصد داشته اين نوجوان را مورد آزار و اذيت جنسي قرار دهد، اما بعد از مقاومت‌هاي اين دختر نوجوان با ضربه‌هاي چوب دستي او را كشته و جسدش را در بيابان‌هاي رودهن رها كرده است.

اواسط مرداد ماه يك زن ميانسال در شهرستان فسا از توابع استان فارس توسط پسر خود با سلاح گرم به قتل رسيده است. طبق اين گزارش متهم پس از قتل مادر خود اقدام به خودكشي كرده است.

اواسط مرداد ماه يك زن در ياسوج توسط پسر همسرش با سلاح گرم به قتل رسيده است. متهم در بازجويي انگيزه خود را از قتل نامادري‌اش اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

اواسط مرداد ماه يك زن ۴۸ ساله توسط همسرش در شهرستان سياهكل استان گيلان بر اثر ضربات جسم سخت به قتل رسيده است. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

اواسط مرداد ماه زن جوان ۲۲ ساله‌اي در زنجان توسط همسرش با سلاح سرد به قتل رسيده است. متهم در بازجويي‌ها اظهار كرده كه پس از يك مشاجره اقدام به قتل همسرش كرده است.

۲۰ مرداد ماه زني با هويت شرفناز خاكي زهي به همراه مادرش در شهرستان سيب و سوران استان سيستان و بلوچستان توسط همسرش با سلاح گرم به قتل رسيده‌اند. طبق گزارشات خبرگزاري‌هاي محلي متهم از همسرش درخواست كرده بود به خانه بازگردد و پس از رد اين درخواست همسر و مادرزن خود را به قتل رسانده است.

۲۲ مرداد ماه مردي ۴۸ ساله در يكي از محله‌هاي شيراز اقدام به آتش زدن همسرش و پدر او كرده است. در اين حادثه خواهران همسر متهم نيز مجروح شده‌اند. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

۲۷ مرداد ماه يك زن جوان ۳۲ ساله توسط مردي دستفروش در فلكه برق بندرعباس با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است. طبق اين گزارش متهم با قرباني آشنايي قبلي داشته و در جريان يك درگيري لفظي مقتول را به قتل رسانده و سپس به گردن خود نيز با چاقو ضربه وارد كرده است.

اواخر مرداد ماه مردي در شهرستان پرديس واقع در استان تهران همسر ۱۹ ساله و نوزاد دو ماهه خود را از طريق فشردن گلو خفه و به قتل رسانده است. متهم پس از ارتكاب جنايت به اصفهان متواري شده، اما پس از چند روز دستگير شده و انگيزه خود را از ارتكاب جنايت اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

 

تير ماه؛ ۱۴ قتل

اوايل تير ماه دختري ۱۲ ساله در هرمزگان توسط برادر خود به قتل رسيده است. طبق اين گزارش متهم با استفاده از ساطور اقدام به قتل قرباني كرده و سپس جسد او را در اطراف محل حادثه رها كرده است. متهم پس از ارتكاب جنايت اقدام به خودكشي كرده، اما پس از معالجه بازداشت شده و انگيزه خود را از اين جنايت اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

۲ تير ماه زني ۲۵ ساله به همراه سه فرزند خود در روستاي مقصودآباد شهرستان بيضا استان فارس به قتل رسيده است. متهم پس از ارتكاب جنايت متواري شده و از سوي پليس تحت تعقيب است.

۲ تير ماه يك زن جوان با هويت ندا اميري در خرم‌آباد درحالي كه در محل كارش حضور داشته توسط همسرش با سلاح گرم به قتل رسيده است. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

۳ تير ماه يك زن با هويت نرمين پيرهمن در سنندج توسط همسرش با سلاح سرد به قتل رسيده است. طبق اين گزارش قرباني پس از درخواست طلاق هنگامي كه مقابل دفترخانه حضور پيدا كرده با ۲۰ ضربه چاقو به دست همسرش به قتل رسيده است.

۳ تير ماه يك زن جوان در شهرستان مانه استان خراسان شمالي توسط همسرش به قتل رسيده است. متهم پس از اظهارات ضد و نقيض درخصوص نحوه مرگ قرباني مورد ظن پليس واقع و دستگير شده است. او در بازجويي‌ها به قتل اعتراف و انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

۱۰ تير ماه سه عضو يك خانواده در كرمان توسط دامادشان با سلاح گرم به قتل رسيده‌اند. طبق گزارشات متهم همسر خود و پدر و مادر همسرش را به قتل رسانده است. انگيزه متهم از اين جنايت اختلافات خانوادگي عنوان شده است. همچنين متهم پس از ارتكاب اين جنايت اقدام به خودكشي و به زندگي خود پايان داده است.

۱۲ تير ماه زني جوان مقابل چشمان دختر خردسالش درآبادان توسط همسرش از طريق پرت شدن به پايين راه‌پله آپارتمان محل سكونت‌شان دچار مرگ مغزي شده و چند روز بعد در بيمارستان علوي آبادان جان خود را از دست داده است. متهم ابتدا سعي داشته علت افتادن همسرش را از دست دادن تعادل عنوان كند، اما طبق گفته‌هاي دختر ۶ ساله‌شان به پليس؛ پدر او ابتدا مادرش را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس او را از پله‌ها به پايين پرت كرده است.

۱۷ تير ماه يك زن در كرج توسط همسر خود با سلاح سرد به قتل رسيده است. طبق گزارش‌ها متهم پس از ارتكاب جنايت متواري شده و از طريق خوردن قرص برنج اقدام به خودكشي كرده است.

۱۸ تير ماه يك زن جوان توسط همسرش در قم به قتل رسيده و جسدش به آتش كشيده شده است. طبق اين گزارش متهم در قم بابت اتهامي ديگر بازداشت شده و در جريان بازجويي به قتل همسرش نيز اعتراف كرده و انگيزه خود را از ارتكاب اين جنايت اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

۲۱ تير ماه، سميرا كاشان در شهرستان مياندوآب توسط همسر خود با سلاح سرد به قتل رسيده است. طبق اين گزارش انگيزه قتل تاكنون مشخص نشده است.

۲۶ تير ماه زني ۳۱ ساله با هويت آيدا حيدريان در سنندج توسط همسرش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است. متهم پس از قتل همسرش اقدام به خودكشي كرده، اما پس از معالجه به زندان منتقل شده است.

۲۶ تير ماه زني جوان با هويت ماريا شيرمحمدي در بندرعباس توسط خواستگار خود با شليك گلوله به قتل رسيده است. طبق اين گزارش خواستگار او پس از پاسخ منفي از سوي ماريا مرتكب اين جنايت شده است.

۳۰ تير ماه يك زن ۴۰ ساله در محل كارش در خيابان رسالت تهران توسط همسر سابق خود با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است. طبق اين گزارش متهم پس از ارتكاب جنايت خود را تسليم پليس كرده و در اعترافات خود عنوان كرده از همسرش جدا و حضانت فرزندانش با همسرش بوده و او براي ترساندن همسرش از سلاح سرد استفاده كرده و همين باعث قتل همسرش شده است.

 

خرداد ماه؛ ۸ قتل

15 خرداد ماه‌ زني جوان در شهرستان نظرآباد استان البرز توسط همسر 34 ساله خود بر اثر ضربات متعدد وارده به ناحيه سر به قتل رسيده است. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان كرده‌ است.

16 خرداد ماه‌ زني 25 ساله در تهران توسط همسرش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است. متهم پس از بازداشت انگيزه خود را خودداري همسرش از تامين مالي او جهت خريد مواد مخدر اعلام كرده است.

19 خرداد ماه‌ يك دختر و پسر اهل شهرستان ايرانشهر استان سيستان و بلوچستان به خاطر هر آنچه ناموس ناميده مي‌شود توسط بستگان دختر با شليك اسلحه گرم به قتل رسيده‌اند.

22 خرداد ماه‌ اسما پيشدار، زني 27 ساله در بندرعباس توسط همسرش خفه و به قتل رسيده است. متهم پس از ارتكاب جرم خانه را به آتش كشيده و سپس به همراه فرزندان خود فرار كرده است، اما او ساعاتي بعد توسط پليس دستگير شده و انگيزه خود را از قتل اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

۲۲ خرداد ماه يك زن ۴۰ ساله با هويت رزيتا ارغيده در تالش استان گيلان توسط پسرعموي خود با سلاح سرد به قتل رسيده است. متهم پس از ارتكاب جنايت اقدام به خودكشي كرده و به زندگي خود پايان داده است. طبق گزارشات انگيزه متهم از ارتكاب جرم اختلافات خانوادگي عنوان شده است.

23 خرداد ماه ليلي پايمزد، زني 32 ساله اهل روستاي خورنج شهرستان پيرانشهر توسط همسرش به آتش كشيده شده است. طبق اين گزارش مقتول از مدتي پيش به دليل اختلافاتي كه با همسرش داشته به خانه پدري خود رفته بود، اما متهم روز حادثه مقابل خانه پدري همسرش رفته و با ريختن بنزين ليلي را به آتش كشيده است. در‌نهايت نيز اين زن جوان در 27 خرداد ماه در بيمارستان خميني اروميه جانش را از دست داده است.

اواخر خرداد ماه زني 21 ساله در قزوين توسط همسرش خفه و به قتل رسيده است. متهم پس از دستگيري در اعترافات خود اظهار كرده كه به خاطر اختلافات خانوادگي مرتكب اين جنايت شده است.

۳۱ خرداد ماه يك زن با هويت نرگس موسوي در شهر سنگر شهرستان رشت در استان گيلان توسط همسرش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است. طبق اين گزارش قرباني از همسر خود درخواست طلاق كرده و همين انگيزه متهم براي ارتكاب جنايت بوده است. متهم در بازجويي‌ها انگيزه اصلي خود را مسائل ناموسي عنوان كرده است.

 

ارديبهشت ماه؛ ۱۱ قتل

اوايل ارديبهشت ماه يك زن جوان در تهران به دليل اختلافات خانوادگي توسط همسرش به قتل رسيده است. متهم پس از كشتن همسرش بازداشت شده و به قتل اعتراف كرده است. متهم در اعترافات خود اظهار كرده كه به دليل اختلافات خانوادگي و در جريان يك مشاجره اقدام به كشتن همسرش كرده و به مدت دو روز جنازه را زير تخت فرزندشان مخفي و سپس به شرق تهران برده و دفن كرده است.

5 ارديبهشت ماه زني به نام آرزو شيرخاني در شهر سبزوار توسط همسرش كشته شده است. متهم با ضربات تبر ابتدا دست‌هاي مقتول را مجروح و سپس ضربه‌اي به سر او وارد كرده و مقتول در دم جانش را از دست داده است. طبق اخبار منتشر شده اين زوج قبل از حادثه دچار اختلافات شديد شده و آرزو روز حادثه براي طلاق اقدام كرده كه پس از بازگشت به خانه توسط همسرش مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسيده است. متهم پس از ارتكاب جنايت متواري شده است.

6 ارديبهشت ماه زني 23 ساله به نام ساجده، اهل روستاي كورده از توابع مشهد توسط برادر 17 ساله خود با انگيزه ناموسي به قتل رسيده است. طبق اين گزارش، خانواده مقتول پس از انتقال جسد به بيمارستان سعي كرده مرگ او را طبيعي جلوه دهد، اما ماموران به خانواده مظنون و برادر مقتول را بازداشت كرده‌اند. متهم در اعترافات خود عنوان كرده كه پس از طلاق گرفتن ساجده از همسرش از جانب مردم تحقير مي‌شده و به دليل جلوگيري از بدنامي در يك اصطبل روستايي خواهرش را خفه كرده است.

12 ارديبهشت ماه زن جواني به نام شهين گويلي در سنندج بر اثر جراحات شديد در بيمارستان كوثر فوت كرده است. همسر اين زن همزمان با آتش زدن شهين اقدام به خودسوزي كرده و جانش را از دست داده است. بنا بر اين گزارش، مقتول از مدتي قبل به دليل اختلافاتي كه با همسرش داشته به خانه پدر و مادرش برگشته و درخواست طلاق داده بود. روز حادثه همسر اين زن از او درخواست كرده كه به خانه‌شان برگردد، اما با امتناع اين زن، همسر او خودش و شهين را به آتش كشيده است.

14 ارديبهشت ماه يك زن از تبعه افغانستان در منطقه مهدي‌آباد مشهد كه شش ماهه نيز باردار بوده، توسط همسرش به قتل رسيده است. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را عدم تمكين زنش اعلام كرده است.

15 ارديبهشت ماه زني 24 ساله در مشهد با ضربات چاقو توسط همسرش با انگيزه مسائل ناموسي به قتل رسيده است. طبق اين گزارش، قتل در بلوار خواجه‌ربيع صورت گرفته و متهم خواهر 16 ساله و برادر همسرش را نيز با ضربات چاقو مجروح كرده است.

15 ارديبهشت ماه زني ميانسال در تهران توسط پسرش با انگيزه نامشخص به قتل رسيده؛ ساعت 2 بامداد كشف جسد زني در خانه‌اي در شهرك دانشگاه واقع در تهران به پليس گزارش شده است. ماموران در پاگرد ورودي خانه جسد سوخته زن ميانسالي را مشاهده كرده كه به وسيله جسم نوك تيز به قتل رسيده بود. براساس شواهد، پسر اين زن، متهم به قتل او شناخته مي‌شود. پسر جوان ابتدا مادرش را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و پس از ارتكاب جرم، با مواد اشتعال‌زا جسد را در پاگرد ورودي خانه به آتش كشيده است. متهم هنگام بازداشت قصد داشته با محلول شبه اسيد به پليس حمله كند.

17 ارديبهشت ماه‌ زني 33 ساله اهل شهرستان بهشهر استان مازندران در جريان يك درگيري بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را مشكلات شخصي با مقتول عنوان كرده است.

24 ارديبهشت ماه‌ زني ميانسال در شهرك انديشه تبريز طي يك مشاجره توسط همسرش با سيم شارژر خفه و به قتل رسيده است. متهم پس از جنايت بازداشت شده و انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

27 ارديبهشت ماه‌ كبري دلاور، زني 50 ساله اهل پهله زرين‌آباد شهرستان دهلران توسط همسرش به قتل رسيده است. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

27 ارديبهشت يك زن 31 ساله در ايرانشهر استان سيستان و بلوچستان توسط همسرش با سلاح گرم به قتل رسيده است. متهم در اعترافات خود انگيزه‌اش از جنايت را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

 

فروردين ماه؛ ۱۶ قتل

اوايل فروردين ماه مردي در تهران با استفاده از بنزين همسر و پسرش را به آتش كشيده است. اين اقدام كه به فوت اين مادر و فرزند منجر شده به دنبال اختلافات خانوادگي بوده است. متهم در اعترافات خود عنوان كرده كه در خانواده اختلاف زيادي وجود داشته است.

اوايل فروردين ماه پريناز شوركي در شهر آبخش استان بوشهر توسط همسرش به قتل رسيده است. طبق اين گزارش متهم به كادر درمان عنوان كرده كه همسرش از طريق‌دار زدن اقدام به خودكشي كرده است. در‌حالي كه آثار ضرب و جرح بر بدن قرباني مشهود بوده و در‌نهايت پزشكي قانوني علت مرگ او را قتل اعلام كرده است.

اوايل فروردين ماه مردي در تبريز زن جوانش را به دليل عدم رضايت از نحوه آشپزي و استفاده زياد از رب گوجه‌فرنگي با اسلحه شاتگان به قتل رسانده است. كارآگاهان وقتي وارد صحنه جرم شده‌اند همسر مقتول عنوان كرده كه زنش طي اقدامي خودكشي كرده، اما ماموران با بررسي‌هاي بيشتر به همسر مقتول، مظنون و او را بازداشت كردند.

5 فروردين ماه زني 59 ساله در شهرستان تالش توسط همسرش با يك چوب دستي به قتل رسيده است. متهم 60 ساله پس از ارتكاب جنايت جسد او را در كنار يك جاده در تالش رها كرده است. پليس پس از كشف جسد خون‌آلود اين زن ميانسال به همسر مقتول، مظنون و او را دستگير كرده است. متهم در اعترافاتش علت قتل را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

7 فروردين ماه زن 34 ساله‌اي در يكي از محله‌هاي شهر جويبار توسط همسرش به قتل رسيده است. متهم پس از ارتكاب جرم محل را ترك و به سمت تهران فرار كرده، اما در تهران به يكي از كلانتري‌ها خود را معرفي كرده است.

8 فروردين ماه يك زن ميانسال توسط همسر خود در يكي از محله‌هاي سمنان با انگيزه مسائل ناموسي با ضربات چاقو به قتل رسيده است. دختر 12 ساله آنها به پليس عنوان كرده كه پدرش فرد شكاكي بوده و سر كوچك‌ترين مسائل به رفتارهاي مادرش مشكوك مي‌شده و او را كتك مي‌زده. متهم پس از ارتكاب جنايت اقدام به خودكشي كرده، اما به يكي از مراكز درماني منتقل شده است.

10 فروردين ماه دختري 21 ساله در يكي از روستاهاي مرزي شهرستان آبادان توسط پدرش با انگيزه آنچه ناموس ناميده مي‌شود خفه و به قتل رسيده است. طبق اين گزارش خانواده مقتول، پس از حادثه اعلام رضايت كرده‌اند.

12 فروردين ماه زني 38 ساله به نام سامره مختارپور اهل شهرستان سلماس و ساكن اروميه توسط همسرش به قتل رسيده، اما جسد اين زن در جاده مهاباد كشف شده است. متهم پس از بازداشت در اعترافات خود عنوان كرده كه در جريان يك مشاجره ابتدا بر اثر ضربات مكرر به سر و گردن قرباني او را بيهوش كرده و سپس با روسري او را خفه كرده است.

14 فروردين ماه زني 36 ساله به همراه فرزند خردسال خود توسط همسرش در شهرستان پاوه استان كرمانشاه به قتل رسيده است. متهم چند ماه بعد در تير ماه 1403 به جرم خود اعتراف كرده و توسط پليس بازداشت شده است. او در اظهارات خود مدعي شده كه به خاطر بيماري فرزند و اختلاف با همسرش مرتكب اين جنايت شده است. متهم اعضاي خانواده‌اش را درحالي كه داخل يك خودروي سوار بودند از يك سرازيري به داخل آب سد داريان پاوه رها كرده است. در اين حادثه همسر باردار و فرزند او بر اثر خفگي جان‌شان را از دست داده‌اند.

17 فروردين ماه صبا عيني اميري، زني 34 ساله اهل شهرستان الشتر استان لرستان و ساكن جويبار توسط همسرش به قتل رسيده است. قرباني با ضربات متعدد چاقو مقابل چشمان دو فرزند خود به قتل رسيده است.

19 فروردين ماه يك زن 27 ساله در محله عين2 اهواز با ضربات متعدد چاقو توسط برادرانش با انگيزه مسائل ناموسي به قتل رسيده است. طبق اين گزارش برادران اين زن جوان مقابل چشمان همسرش او را به قتل رسانده و همسر خواهرشان را نيز كه قصد مداخله داشته، مجروح شده و سپس متواري شده است.

21 فروردين ماه سميرا اكبري، زني 35 ساله در شهر بردسكن واقع در استان خراسان‌رضوي به دست همسر سابق خود به قتل رسيده است. متهم پس از فرو كردن چاقو به ناحيه سر، گلوي همسر سابق خود را نيز بريده است. او پس از جنايت بازداشت شده، اما تاكنون انگيزه‌اي از قتل گزارش نشده است.

23 فروردين ماه زني 59 ساله در يكي از روستاهاي شهرستان خمين توسط همسر 66 ساله خود با اسلحه شكاري به قتل رسيده است. متهم بعد از اين حادثه فرار كرده، اما درنهايت بازداشت شده است. او پس از دستگيري انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

26 فروردين ماه زني 37 ساله در محله گاندي تهران با ضربات متعدد چاقوي مردي جوان كه خواستگارش بوده به قتل رسيده است. اين زن كه به رابطه خود پايان داده بود مورد حمله اين مرد قرار گرفته است. متهم چند وقت بعد در شهرستان گرگان در مخفيگاهش شناسايي و دستگير شده است. او پس از دستگيري انگيزه خود را پاسخ منفي زن جوان براي ازدواج عنوان كرده است.

28 فروردين ماه زني 48 ساله در يكي از باغ‌هاي شهرستان فلاورجان اصفهان توسط همسرش به قتل رسيده است. متهم در باغ شخصي خود اقدام به بستن دست و پاي همسرش كرده و با بستن چسب نواري دور گلوي مقتوله، او را خفه كرده است. متهم پس از بازداشت در مورد انگيزه خود عنوان كرده كه چون ازدواج مجدد داشته و همسرش از اين موضوع بي‌اطلاع بوده با او دچار اختلاف شده و اقدام به كشتن همسرش كرده است.

اواخر فروردين ماه زني 32 ساله به نام معصومه در تبريز توسط همسرش به قتل رسيده است. متهم پس از اين جنايت جسد مقتول را آتش زده است. طبق اين گزارش متهم به منظور رهايي از طلبكارانش براي همسرش دسته چك گرفته تا مسووليت بدهي‌ها به عهده همسرش باشد. بعد هم براي نجات از بدهي همسرش را به قتل رسانده است. يكي از دختران مقتول بعد از اين حادثه دو بار اقدام به خودكشي كرده است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون