• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5886 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر

درباره اسطوره غزه

رضا سیف اللهی

بسم رب الشهداء - خداوند در قرآنش خطاب به پيامبر شهيد حضرت يحيي (ع) كه او را سر بريدند، مي‌فرمايد:  يا يحيي خُذ الكتاب بقوّة؛ اي يحيي كتاب خدا را با قوت (هر چه تمام‌تر) بگير (و به آن عمل نما).  با درود به روان پاك همه شهداي راه عزت و آزادگي به ويژه شهيد يحياي دلاور غزه و جبهه پرصلابت مقاومت.  شهادت باعظمت و پرافتخار يحيي سنوارِ قهرمان، آن مجاهد بي‌نظير دوران معاصر كه او را به الگوي رهبري كارآمد و صادق در كل جبهه مقاومت متجلي ساخت.  به ‌نظر مي‌رسد: 
١- دنياي مادي امروز ما به‌رغم جريان ظلم همه‌جانبه و جنايت تاريخي نسل‌كشي و قساوت بي‌نظير در غزه و لبنان و ... در پايان زندگي مخلصانه و بي‌ادعاي شهيد يحيي سنوار رهبر حماس، شاهد طلوع اسطوره‌اي بوديم كه جهان مقاومت و ضد ظلم و آزادگي را خيره ساخت و درخشش آن مبدا تحولاتي فوق تصور و فرامادي، در وادي عشق و معرفت و جهاد و مردانگي و... و الگوي رهبري ميداني خواهد بود.
٢- عظمت اين اسطوره و نماد، فقط در خلق آخرين سرمشق و سرنوشت چند لحظه‌اي عاشقانه و مومنانه‌اش خلاصه نمي‌شود، بلكه او معرف تابلوی  زيباي يك عمر انسانيت و راستي و درستي و صداقت و فداكاري و از خودگذشتگي عالمانه و عقيده مستحكم در نوع تفكر و رفتار و منش يك انسان جامع‌الاطراف بود كه به وضوح قابل مشاهده است. 
٣- او در مدت طولاني ٢٣ ساله‌اش در زندان دژخيم‌ترين رژيم‌ها، نيز عيار طلاي نابش را نشان داده بود كه در نوع خود كم نظير است.
٤- رابطه متقابلش با ملت سلحشور خود به‌گونه‌اي بود كه پس از آزادي از زندان، مردم غزه و فلسطين به‌طور بي‌سابقه‌اي او را همچون نگيني در آغوش كشيدند و با تمام وجود به او و راهش ايمان داشتند.
٥- دنياي معاصر، از نوجوانانش گرفته تا جوانان برومند و حق‌طلب و مردم آزاده در اقطار عالم، از او الهام‌ها خواهند گرفت.
٦- يكي از بزرگ‌ترين درس‌ها و شايد مهم‌ترين آنكه او به دنيا داد، اين بود كه ثروت و قدرت و استكبار و تجهيزات و دولت‌هاي سازشكار و مدرنيسم با همه امكانات‌شان قادر به تربيت و ساختن يك اسطوره‌اي به اين قامت بلند نيستند كه اسلام و قرآن و مكتب حيات‌بخش سرخ فام شهادت، آن را در قامت شهيد يحيي سنوار به عالم معاصر عرضه كرده است.

٧- امروز با داشتن اسوه و الگويي چون شهيد سنوار، شيخ ياسين و رنتيسي و هنيه و ساير رهبران و كادرهاي مقاومت به او مي‌بالند.
٨- مردم غزه كه سخت‌ترين امتحانات خود را پس از توفان‌الاقصي با سربلندي تمام تجربه مي‌كنند، در عين حالي كه در فقدانش بحق مي‌سوزند، اما در مكتبش بقا و افتخار و جاودانگي را براي هميشه به بلنداي قلل رفيع انسانيت بيش از گذشته تاريخ‌ساز خود مي‌بالند و عمل خواهند كرد. منبعد تاثيرات شگرفش را در تربيت آيندگان خود برگرفته از دلاوري‌ها و طراحي‌ها در آغوش خواهند داشت و آن را نظاره خواهند كرد.
9- او با سلاح تعمير شده‌اش بر تمام بمب‌ها و هواپيما‌ها به نيروي عظيم ايمان و اخلاص و صداقت و همت غلبه كرد.
10-با  دست شكسته‌اش و نارنجك خود تانك مركاوا را چون كاهي به حساب نياورد.
١1- او با چوب‌دستي آخرينش عصاي پرشكوه و معجزه‌گر موسي (ع) را به جهانيان يادآوري كرد.
كه استفاده از آن مي‌تواند با تكيه بر نيروي ايمان بر پديده مرگي كه كابوس صهيونيست‌هاست، عاشقانه غلبه كند.
١2- و كار خدا را ببين كه در چند ثانيه آخر عمر او، تلاش جنگ رواني مسموم دشمن كه مي‌خواست وانمود كند او در تونل‌ها به انزوا خزيده است را خنثي و به دست همان دشمن غدار همه را معكوس كرد و يادآور گهواره موسي شد كه به امر خدا از رود نيل توسط فرعونيان برگرفته و پرورانده شد و رهبري نهضت واژگون‌سازي سيستم فرعوني را به دست گرفت تا بلكه رهبران سازشكار عربي و دولت‌هاي پوسيده نفاق امروزي را در بهت و شوك انگشت به دهان سازد.
 ١3- ذلت آنها در برابر دشمن كجا؟! و عزت خدا داده مرد خدايي كجا!؟
شهادت و عروج مبارك، گوارايش باد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون