• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3889 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۴ شهريور

مراسم تجليل از شهردار سابق تهران برگزار شد

مطهري: به دولت پيشنهاد دادم قاليباف وزير شود

تسنيم| روز گذشته آيين تجليل از خدمات فرهنگي و هنري محمدباقر قاليباف، شهردار سابق تهران به همت خانه هنرمندان ايران در تالار ايوان شمس و با حضور سيدحسن خميني، غلامعلي حدادعادل، علي مطهري، محمود دعايي، علي نصيريان و جمعي از چهره‌هاي هنري و سياسي كشور برگزار شد. مراسمي كه در آن نشان ويژه هنرمندان توسط مديرعامل خانه تئاتر به قاليباف اهدا شد و از تنديس قاليباف رونمايي شد. 
سيدحسن خميني يادگار امام با تشكر از تلاش‌هاي قاليباف در 12 سال گذشته، گفت: «رمز موفقيت قاليباف اين است كه دردهاي جامعه را حس كرده است. امثال او روزگاري از پايين به جامعه نگاه مي‌كردند و در واقع اين نكته را بايد بيان كرد كه آنها درد را نخوانده‌اند بلكه چشيده‌اند. » او در ادامه گفت: «آقاي قاليباف و بنده شب‌هاي متعددي را با لباس‌هاي مبدل در برخي از دره‌هاي تهران از جمله دره فرحزاد كه در آنجا معتادين بوده‌اند تا صبح گذرانده‌ايم و با معتادان گعده‌ برگزار كرده‌ايم و در واقع آقاي قاليباف مشكلات را كاملا لمس كرده‌اند. اينكه فردي مشكلات را لمس كرده باشد، مي‌تواند در حل آنها نيز اقدام لازم را انجام بدهد و يكي از رموز توفيق آقاي قاليباف، دردهايي است كه حس كرده است. آقاي قاليباف و امثال وي نتيجه تحول انقلاب هستند و تحول انقلاب نسلي را دگرگون كرده است.» او در ادامه گفت: «ما براي پيشبرد كشور نياز به همدلي داريم، چرا كه ما نيازمند به دست‌هاي گره‌ شده داريم و لازمه پيشرفت نظام، دموكراسي و جمهوريت است. اگر كسي از سمتي جابه‌جا مي‌شود، نبايد به ديده يك رفته نگاه كنيم و اين جز از بين رفتن منافع كشور چيز ديگري به همراه نخواهد داشت.» حجت‌الاسلام سيدحسن خميني با اشاره به اقدامات انجام شده طي سال‌هاي گذشته از زمان كرباسچي در شهر تهران تا قاليباف گفت: «تحولات زيادي در شهر صورت گرفته است و ان‌شاءالله شهردار جديد تهران نيز در كار خود موفق باشد.»
همچنين علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خدمات ارزنده قاليباف در شهرداري تهران گفت: «به دولت پيشنهاد كردم كه از شخص ايشان به عنوان يكي از وزرا استفاده كند كه مورد موافقت قرار نگرفت.» او گفت: «به نظرم يكي از نكات مهم خدمات آقاي قاليباف اين است كه در اين 12 سال با وجود اينكه دولت‌ها با شهرداري همراه و هماهنگ نبودند، خدمات موثري را به شهروندان ارايه كرده است. دولت‌هاي نهم، دهم و حتي يازدهم همراه و همكار آقاي قاليباف در شهرداري نبودند و با وجود تمام سختي‌ها، ايشان خدمات زيادي را در تهران انجام دادند و قابل تقدير است.» او در ادامه گفت: «البته بنده به برخي از امور شهري كه مختص به اين دوره نيست از جمله بلندمرتبه‌سازي انتقاد داشتم كه البته در دوره مديريت آقاي قاليباف اين موضوع كنترل شد.» او به راه‌اندازي موزه خانه شهيد مطهري اشاره كرد و گفت: «احداث باغ كتاب در تهران اقدام بزرگي بود كه در اين دوره انجام گرفت ضمن اينكه بسياري از خدمات شهر تهران از جمله ساخت بزرگراه، پل طبيعت و بوستان‌هاي متعدد جزو كارهاي فرهنگي محسوب مي‌شود.»
در ادامه اين جلسه غلامعلي حدادعادل، رييس فرهنگستان ادب فارسي با بيان اينكه قاليباف تعريف جديدي را از شهرداري ترسيم كرده است، گفت: «متاسفانه برخي‌ها كه هنوز بر سر كار نيامده‌اند تعابيري همانند شهر سوخته تهران را به كار مي‌برند كه اين بي‌انصافي است و صحيح نيست. وي دربخش ديگري از سخنان خود گفت: بسياري با انتخاب قاليباف براي شهرداري مخالفت مي‌كردند و اين در حالي بود حتي كساني كه سر هيچ موضعي وحدت نداشتند هيچ‌وقت دل‌شان نمي‌خواست آقاي قاليباف شهردار تهران شود.» مديرمسوول روزنامه اطلاعات هم در اين آيين با اشاره به توفيقات قاليباف در حوزه‌هاي مختلف گفت: «حضور قاليباف در نيروي انتظامي كه در آن زمان از دست رفته حساب مي‌شد اعتبار ويژه‌اي به آن مجموعه داد و بعدها نيز نگراني‌هاي ما را در حوزه مديريت شهري برطرف كرد.» خود شهردار سابق تهران نيز از توسعه فضاهاي سبز به عنوان يكي از ارزشمندترين اقداماتش ياد كرد و گفت: «در اين دوره بيش از ۲ هزار هكتار از فضاهاي دستگاه‌هاي مختلف از جمله نظامي، امنيتي و دولتي با دستور مستقيم مقام معظم رهبري براي فضاي سبز در اختيار مردم قرار گرفت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون