• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3774 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ فروردين

روحاني : اشتغال اولويت دولت است

حقيقت را وارونه مي‌كنند و اميد مردم را نااميد

گروه سياسي


كارگزاران نظام و مديران دستگاه‌هاي اجرايي، نخستين ميهمانان نوروزي حسن روحاني بودند. رييس‌جمهوري كه طبق روال سال‌هاي گذشته در دفتر خود ميزبان جمعي از كارگزاران بود، مهم‌ترين بخش از سخنان خود را در اين ديدار به شعار سال اختصاص داد و آنان را به تلاش براي تحقق «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» فراخوان و تاكيد كرد: در سايه يك توليد اشتغال‌زا و پرشتاب قادر خواهيم بود به هر دو هدفي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در عرصه توليد و اشتغال براي سال جديد ترسيم كرده‌اند، دست يابيم. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام حسن روحاني روز دوشنبه در اين ديدار، توليد را مقدمه‌اي براي اشتغال و رشد اقتصادي دانست و گفت: تلاش براي توليد اشتغال‌زا در كشور وظيفه‌اي ديني، ملي و انقلابي است و هدفگذاري دولت در سال جديد، اشتغال بالاي 700 هزار نفري است. وي با آرزوي سالي توام با رفاه عمومي، اشتغال جوانان، امنيت و رشد و شكوفايي در همه زمينه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي، خاطرنشان كرد: اشتغال يكي از مهم‌ترين مسائل اقتصادي، اجتماعي و امنيت‌آفرين كشور است و اگر مردم احساس كنند اشتغال در مسير درستي قرار گرفته، اميد و آرامش عمومي در جامعه افزايش خواهد يافت.
عده‌اي تلاش دارند حقايق را
معكوس جلوه دهند
اشتغال از ديگر مسائلي بود كه رييس‌جمهوري به تلاش‌هاي دولت يازدهم در اين عرصه اشاره و آمار به دست آمده را بالاي 600 هزار عنوان كرد. روحاني با يادآوري اين نكته كه در دنيا طي سال‌هاي گذشته تنها چند كشور بوده‌اند كه توانسته‌اند اين نرخ از اشتغال را ايجاد كنند، ادامه داد: در سال گذشته به طور ميانگين موفق شديم 700 هزار اشتغال ايجاد كنيم اما بايد براي بالا بردن اين رقم با توجه به آمار انباشته شده متقاضيان كار، تلاش‌ها مضاعف شود. رييس قوه مجريه با تاكيد بر نقش ارزنده برجام در تحقق بخشي از اين دستاوردها گفت: هدف ما در برجام اين بود كه سايه تهديد را از سر كشور‌برداريم و همچنين زنجير تحريم‌هاي ظالمانه و تحميلي را پاره كنيم كه همه اينها در سايه كمك‌هاي خداوند، هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب و حمايت‌هاي مردم تحقق يافت. روحاني همچنين اظهار داشت: ما براي نخستين سال از زمان تصويب سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوري اسلامي ايران، به رشد 8 درصدي در سال 95 دست يافتيم و اين تحقق آرزويي 12 ساله در اين عرصه بود. رييس‌جمهوري با بر شمردن اين دستاوردها به تخريب‌هايي كه عليه دولت مي‌شود اشاره كرد و با بيان اينكه عده‌اي تلاش دارند حقايق را معكوس جلوه دهند و فكر مي‌كنند با وارونه كردن حقايق به دولت ضربه مي‌زنند، تاكيد كرد: اين اقدام مردم را مايوس و نااميد مي‌كند كه ضربه به نظام، كشور و ملت است. روحاني تصريح كرد: بايد واقعيات را به مردم گفت و شرايطي سالم، شفاف و رقابتي را ايجاد كنيم تا مردم بتوانند انتخاب درستي انجام دهند.
حسن روحاني در يك ماه و نيم باقيمانده تا انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري، آن را سرنوشت‌ساز خواند و گفت: در انتخابات پيش رو، آنچه مهم است حضور حداكثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي و تشويق همگان به راي دادن است. رييس‌جمهوري تصريح كرد: مايوس كردن مردم از حضور در پاي صندوق‌هاي راي حركت در مسير دشمنان ملت است و مردم بدانند سرنوشت كشور با نتيجه صندوق آرا رقم مي‌خورد و حضور آنان در انتخابات، براي عظمت كشور بسيار اهميت دارد. وي انتخابات را كليد جمهوريت و مردمسالاري و از مباني مشروعيت برشمرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران متكي به راي مردم و انتخابات است و اهداف بلند ملت و كشور از اين طريق محقق مي‌شود. رييس‌جمهوري به نقش و اهميت حضور پرشور و باشكوه مردم در انتخابات در تقويت جايگاه كشور در عرصه بين‌المللي اشاره كرد و اظهارداشت: ما دنبال برگزاري انتخاباتي پرشور، باشكوه و توام با اخلاق و رقابت در كشور هستيم و خواهان انتخاباتي همانند برخي كشورها كه با بداخلاقي و تخريب مواجه بود، نيستيم. روحاني با يادآوري اينكه بايد نتيجه صندوق‌هاي راي، شكوفايي اهداف مورد نظر ملت ايران باشد و همه قوا بايد دست به دست هم دهند و حضور حداكثري توام با اخلاق و راستگويي را در انتخابات پيش رو رقم بزنند، خاطرنشان كرد: رشد نظام در سايه مشاركت مردم و صندوق‌هاي آرا است و ضروري است كه همگان مردم را به حضور فعال‌تر و حداكثري در پاي صندوق‌هاي راي تشويق كنند و مردم نيز بايد هميشه به صندوق‌هاي راي اميد داشته باشند و اگر مايوس شوند و اين اميد قطع شود، پايان مردم سالاري و دموكراسي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون