• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3774 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ فروردين

گفت‌وگوي «اعتماد» باپاشازاده درباره روزهاي خوب منصوريان

اتكا به جوانان استقلال

مهدي روزخوش

تيم فوتبال استقلال با وجود اينكه در نيم فصل اول ليگ برتر نتايج خوبي نگرفت در نيم فصل دوم با پيروزي‌هاي پي‌درپي كه به دست آورد توانست جايگاه خود را در جدول رده‌بندي بهبود ببخشد تا جايي كه در آخرين ديدار خود پس از برتري مقابل فولاد 47 امتيازي شد تا بالاتر از تراكتورسازي تبريز در رتبه دوم جدول قرار بگيرد. البته شايد فاصله 9 امتيازي اين تيم با صدر جدول و پرسپوليس، اميد چنداني براي قهرماني در دل آبي‌پوشان تهراني ايجاد نكند اما همين كه شاگردان منصوريان نتايج بد نيم فصل اول را جبران كردند و به رتبه دوم جدول رسيدند جاي تحسين دارند.

تيم فوتبال استقلال در هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال ايران در ورزشگاه آزادي از فولاد خوزستان ميزباني كرد و در نهايت با يك گل مقابل اين تيم به پيروزي رسيد. شاگردان عليرضا منصوريان كه در نيم فصل اول با سه شكست تنها توانسته بودند از 15 بازي 22 امتياز به دست آورند در نيم فصل دوم از 10 بازي اخير، 25 امتياز به اندوخته‌هاي خودشان اضافه كردند. عليرضا منصوريان نشان داد كه با اتكا به جوانان تيمش مي‌تواند روند نتيجه‌گيري اين تيم را بهبود ببخشد به طوري كه الان شايد برخي هواداران خوش‌بين استقلال به اميد كسر 6 امتياز از پرسپوليس باشند تا بلكه تيم‌شان قهرمان شود. در همين رابطه و براي بررسي شرايط استقلال در نيم فصل دوم با مهدي پاشازاده همكلام شديم تا از زبان پيشكسوت تيم فوتبال استقلال، وضعيت اين تيم را در ليگ شانزدهم بررسي كنيم.

 

استقلال با برتري فولاد و البته به لطف تساوي تراكتورسازي مقابل گسترش فولاد تبريز، به رتبه دوم جدول رسيد. وضعيت اين تيم را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

نمي‌شود نيم فصل اول استقلال را با نيم فصل دوم مقايسه كرد. هرچه استقلال در نيم فصل اول نتايج خوبي نمي‌گرفت و امتياز از دست مي‌داد در نيم فصل دوم اين روند تغيير كرده و مي‌بينيم عليرضا منصوريان نتايج خوبي را مي‌گيرد. البته نبايد اين موضوع را فراموش كنيم هر زمان استقلال به جوانان تيمش اتكا كرد و به آنها بها داد در نتيجه‌گيري موفق عمل كرده است. اگر به روند كار استقلال در نيم‌فصل اول نگاه كنيم مي‌بينيم آنها در بعضي مواقع با بدشانسي موقعيت گل‌ها را از دست مي‌دادند و البته در آغاز بازي‌ها هم با حواشي زيادي نقل و انتقالات را به پايان بردند. همين حواشي روي نتيجه‌گيري تيم تاثير گذاشته بود.

شما به حضور جوانان با استعداد در تركيب استقلال اشاره كرديد. آيا به راستي حضور اين جوانان رمز موفقيت استقلال در نيم فصل دوم بوده است؟

هميشه حضور بازيكنان جوان در يك تيم طراوت و شادابي را به آن تيم هديه مي‌كند. من هميشه معتقدم در يك تيم فوتبال، 70 درصد بازيكنان بايد جوان و فقط 30 درصد از باتجربه‌ها باشند. شما اگر قرار باشد در يك تورنمنت كه فقط 5 بازي دارد بازي كنيد، شايد با حضور در بازيكنان باتجربه بتوانيد نتيجه بگيريد اما در يك ليگ كه 30 بازي برگزار مي‌شود، نمي‌توان فقط به بازيكنان باتجربه اكتفا كرد.

پيروزي استقلال مقابل فولاد را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

استقلال بازي بسيار خوبي را مقابل فولاد انجام داد؛ موقعيت‌هاي بسيار خوبي هم مقابل اين تيم داشت و خدا را شكر كه يكي از توپ‌ها به گل تبديل شد تا استقلال 3 امتياز را به دست بياورد. از آن طرف هم تراكتورسازي مقابل حريفش به تساوي رسيد و همين موضوع باعث شد كه استقلال به رده دوم جدول برسد. من معتقدم شاگردان منصوريان با ادامه اين روند حتي شانس قهرماني دارند.

يعني شما براي استقلال شانس قهرماني متصور هستيد؟

چرا نبايد شانس قهرماني متصور باشيم؟ استقلال در نيم‌فصل دوم با اتكا به بازيكنان جوانش نتايج بسيار خوبي گرفت. آن طور كه من مي‌دانم از 10 بازي، 25 امتياز كسب كرده است. اگر همين روند را ادامه دهد مي‌تواند حتي به قهرماني برسد. شما فكر مي‌كنيد پرسپوليس در تمام 5 بازي آينده‌اش پيروز ميدان خواهد بود، يعني حداقل در دو بازي شكست نمي‌خورد؟ شكست در فوتبال هميشه وجود دارد و يك تيم نمي‌تواند صددرصد اميد داشته باشد در بازي‌هاي پيش رو پيروز خواهد بود. اگر عليرضا منصوريان اين تفكر را به تيمش القا كند كه هميشه بايد پيروز شوند و اميد به كسب قهرماني داشته باشند، مطمئنا در عملكرد تيم هم تاثير مثبتي خواهد داشت.

عليرضا منصوريان اميد نورافكن را از حضور در تمرين‌ها منع كرده، درباره اين موضوع هم صحبت مي‌كنيد؟

من در تيم نبودم كه بدانم دقيقا چه اتفاقي رخ داده است اما خودم هم به اين موضوع اعتقاد دارم كه نظم و انضباط نقش بسيار مهمي در موفقيت يك تيم دارد. فكر مي‌كنم اگر قرار باشد يك تيم نتايج خوبي بگيرد بايد ديسيپلين داشته باشد. منصوريان هم حتما مشكلي از اين بازيكن ديده كه اين تصميم را گرفته و بايد از تصميم منصوريان حمايت شود.

استقلال در ليگ قهرمانان آسيا نتايج خوبي گرفته است. حضور اين تيم در آسيا را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

شروع ليگ قهرمانان آسيا با نيم‌فصل دوم ايران در يك زمان بود. اين يعني اينكه استقلال در روزهاي خوبش ليگ قهرمانان آسيا را آغاز كرد. همين امر باعث شد در اين دوره تا به حال نتايج خوبي بگيرد. البته با پتانسيلي كه از اين تيم ديدم مطمئنا در بازي‌هاي آينده پيروز شود و حتي به مراحل پاياني ليگ قهرمانان برسد. البته روحيه گرفتن از ليگ برتر در نتايج بين‌المللي استقلال تاثير مي‌گذارد. اميدوارم آنها با همين روند خوب‌شان ادامه دهند.

آيا فكر مي‌كنيد استقلال بتواند در آسيا به قهرماني برسد؟

نمي‌توانيم به اين زودي‌ها درباره اين مساله صحبت كنيم. اما من فكر مي‌كنم اگر اتفاق خاصي رخ ندهد استقلال در آسيا مي‌تواند به جمع 8 تيم برتر آسيا برسد. يعني اين پتانسيل را دارد كه نتايج خوبي بگيرد و به جمع 8 تيم برود. البته نبايد اتفاق خاصي رخ بدهد زيرا گاهي در فوتبال يك توپ از روي شانس وارد دروازه شما مي‌شود و باعث مي‌شود شما از يك تورنمنت حذفي كنار برويد. به هر حال منصوريان بايد به اين نكته توجه كند كه بازي‌هاي آسيايي با ليگ تفاوت دارد و بازيكنانش نبايد به راحتي اشتباه كنند و موقعيت به حريف بدهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون